Avatar billede brian0905 Nybegynder
26. februar 2009 - 14:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med fil rettigheder/versioner

Hejsa,
Jeg har en applikation der installerer en række filer i en speciel undermappe hos et andet program (det ligger i program files...).

Alt dette opfører sig som det skal - næsten. På windows 2008 ser det ud til at der sker en form for virtualisering af dilerne i program files, så selv om jeg smider nye filer ind i mappen, slår det ikke igennem. Det virker som om de er lokale for mig???

Jeg har nu lavet et manifest for at køre min applikation som  "run as administrator" hver gang den starter op. Dette løste kun delvist problemet,  da det program jeg installerer imod (smider noget i en undermappe, hvor programmet leder efter det), stadig ikke kan se det, da det kører som en win32 service (local system account)... Jeg er helt lost her, håber nogle kan hjælpe...
Avatar billede brian0905 Nybegynder
26. februar 2009 - 14:19 #1
Update: Det ser ud til at det er det Microsoft kalder "Compatability Files". Jeg skriver til et local store fra min applikation, og ikke direkte i "Program files" som er der min services læser det fra. Arrgghhh det bliver værre og værre
Avatar billede brian0905 Nybegynder
04. marts 2009 - 14:23 #2
Løst ved at lave et manifest der gør at min applikation ALTID kører som administrator, dette gør at filerne der læses altid er de samme.