Avatar billede dejligeanders Novice
26. februar 2009 - 13:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan bruger man ip-telefoni via mobiltelfonen via wifi?

Hej Eksperter

Jeg rejser meget i udlandet og har i den forbindelse brugt skype via computeren meget. Har nu set inde på skype's hjemmeside at man kan købe en mobil, der når den kan finde trålåst netværk, logger sig på nettet så man kan ringe fra mobilen via skype uden at sku bruge sin computer. Lyder smart:) Skype har derudover lavet en telefon i samarbejde med 3, men der skal der tegnes abbonement m.m. og ønsker egentlig kun at bruge min skypekonto.

Har ikke prøvet skype-mobil-telefonen, så vil gerne høre hvis der er nogen der ved hvor godt det virker, og hvor nemt det er!!!

Jeg ringer oftest til mobiltelefoner og har jeg fundet ud af at det koster ca 1,7 kr/min via skype. Hos  nogle af de andre ip-telefonudbydere er dette væsentlig billigere. Bl.a. koster det 0,8 kr/min hos Fonet.

Nu til spørgsmålene:
Kan man bruge ip-telefoni via en hvilken som helst mobiltelefon med wifi? - i så fald, hvordan? - kan man gøre det med alle udbydere?
Et bud på hvilket IP-telefon-selvskab, der har den billigste takst for opkald til mobiltelefoner - og stadig virker?

Hjælp mig... gør fallit af mobilregninger fra udlandet:'(
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2009 - 14:35 #1
<<Kan man bruge ip-telefoni via en hvilken som helst mobiltelefon med wifi? - i så fald, hvordan? - kan man gøre det med alle udbydere?>>

IP telefoner har i og for sig intet med skype at gøre selvom skype anvender IP. En IP telefon skal være oprettet på det IP telefoni net den tilgår og kan ikke bare sættes på af tilfældge brugere.

Du kan fo WFi skype til skype telefoner der, som jeg forstår det, tilgår via åbne wifi nets. Med en sådna telefn vl du kunne tilgå alle åbne wifi netværk og ringe til andre spyp telefoner

<<Et bud på hvilket IP-telefon-selvskab, der har den billigste takst for opkald til mobiltelefoner - og stadig virker?>>

Det har jeg ikke og jeg fornemmer ikke at det er relevant for det du ønsker

Løsningen, Som jeg ser det er en Wifi skype telefon
http://www.skype.com/mobile/#panelPreset5
Avatar billede putjong Nybegynder
08. april 2009 - 20:24 #2
hej , jeg har et nummer fra Fonet.dk og har en Nokia E66 hvor jeg har sat IP nummeret ind i , virker perfekt og kobler selv på når man er i et wifi area . Jeg rejser også meget da jeg arb i SAS Mvh Johannes
Avatar billede dejligeanders Novice
13. april 2009 - 14:07 #3
Lyder super. Lige hvad jeg har brug for:)

Et par hurtige spørgsmål:

Sende fonet et sim-kort som kan sættes i mobiltelefonen eller skal man koble sig på fonet's side via internettet hver gang?

Tak for svaret:)
Avatar billede dejligeanders Novice
13. april 2009 - 14:10 #4
Er det nemt at sætte telefonen op til at koble sig til sit fonet-nummer, og hvordan gør man i så fald?
Avatar billede putjong Nybegynder
13. april 2009 - 23:10 #5
hej igen , det er vist bedst du ser dette link,for ikke at mit svar blir for langt
http://www.fonet.dk/fonet/doc/Opsaetning_mobiltelefon_VoIP_WiFi_LAN.pdf

Mvh Johannes
Avatar billede dejligeanders Novice
14. april 2009 - 18:27 #6
Det ser virkelig godt ud, håber det er så nemt som det ser ud!

De nævner nogle modeller der kan kører deres sip-program via WiFi.

Jeg overvejer at købe en Nokia E51, men den er ikke på liste på trods af at den har WiFi. Ved du om det SKAL være en af de modeller de nævner i beskrivelsen, eller dur det bare telefonen har WiFi?

Helt konkret... virker det med en nokia E51?
Avatar billede dejligeanders Novice
14. april 2009 - 18:32 #7
Tillægsspørgsmål:

Hvis man er på WiFi med fonet, så har ens mobiltelefon vel ens fonet-nummer og ikke ens normale telefonnummer, eller?

Hvad så hvis der er en der ringer til det normale mobilnummer imens?
Avatar billede putjong Nybegynder
14. april 2009 - 23:24 #8
hvis du er i et Wifi område og du er koblet på, dvs at du ser en globus med en telefonrør på , så er du istand til at modtage begge opkald altså, den der ringer først , enten en anden IP telefon/mobil  eller en hvilken som helst anden tlf, banke på virker også.  Mvh  Johannes
Avatar billede dejligeanders Novice
14. april 2009 - 23:54 #9
Smukt... mangler svar på om en hvilken som helst telefon med WiFi virker. Specifikt Nokia E51?
Avatar billede putjong Nybegynder
15. april 2009 - 22:20 #10
Hej  jo Nokia e51 kan bruges, hvis de har det der hedder VOIP så kan de bruges  Mvh Johannes
Avatar billede dejligeanders Novice
18. maj 2009 - 08:53 #11
MANGE TAK putjong... det har taget lidt tid at få bestilt telefonnummer, få telefonenopsat m.m.... men nu virker det:)

Der er en lille smule forsinkelse på når jeg snakker over wifi, lidt irriterende, så hvis du har et forslag til noget der kan afhjælpe det er jeg meget modtagelig... men det virker over tildeler dig hermed fortjent dine point:)

TAK