Avatar billede dagreyman Nybegynder
25. februar 2009 - 21:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Måle og analysere en hjemmeside.

Hej alle,

Hvad er den bedste måde at checke en hjemmeside på, tænker på optimering på størrelse, hastighed, performance, antal http requests, cache, mv.
Avatar billede olebole Juniormester
25. februar 2009 - 23:32 #1
<ole>

Én udvej er, at man uddanner sig, så man ved, hvad man laver - og hvordan det, man laver, virker  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. februar 2009 - 23:34 #2
- og det er - ikke mindst p.gr.a. de mange 'sidegevindster' - nok den allerbedste måde
Avatar billede dagreyman Nybegynder
26. februar 2009 - 09:15 #3
olebole:
Det kan jeg kun give dig ret i, nu er det sådan at jeg skal analysere en hjemmeside som jeg ikke selv har haft fingerene i endnu.
Så det jeg er efter er et tool(som der findes massere af) som går ind og analysere sitet inkl loadtime - For kan jo også være at serveren skal optimeres..

Hvis du selv er uddannet inden for området, så ved du også at det kan være behjælpeligt med brug af værktøjer. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2009 - 09:31 #4
Nej, på trods af (eller måske p.gr.a) uddannelse kender jeg ikke et sådan værktøj  =)

Loadtid bruger du vel bare et ur med sekundviser til. Om en side loader 3/10 sekund hurtigere eller langsommere har kun akademisk betydning. Serverens processtid måler du bare med det scriptsprog, sitet er skrevet i. Resten fremgår umiddelbart af koden.
Avatar billede ssv Nybegynder
26. februar 2009 - 11:11 #5
Du kunne evt. kigge på et add-on til Firefox der hedder "ySlow". :-)
Avatar billede dagreyman Nybegynder
01. marts 2009 - 16:41 #6
SSV smid et svar så får du point, det var lige det jeg ledte efter.
Tak for et præcis svar uden dikkedarer :)
Avatar billede ssv Nybegynder
01. marts 2009 - 17:31 #7
Og et svar skal du få :-)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
02. marts 2009 - 18:10 #8
Apropos add-ons til FireFox er det måske værd at se på FireBug, hvor net-overvågningen giver et godt overblik over tidsforbruget for sidens enkelte elementer.