Avatar billede nfssister Forsker
24. februar 2009 - 22:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

1 WAN - 2 LAN

Findes der et produkt hvor man har 1 WAN indgang, og som munder ud i 2 LAN porte.

Grunden til jeg spørger er fordi jeg har en fiber/medieboks, og så har jeg et kontor netværk og en guest netværk.... De 2 netværk skal være adskilte.

Findes der sådan noget eller er jeg helt på gal afveje
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2009 - 05:53 #1
der findes massevis af routere med indbygget 4 ports switch
Avatar billede osdata Nybegynder
25. februar 2009 - 08:02 #2
Du kan bruge en Trustgate firewall fra firmaet Secomea (dansk).

Jeg vil foreslå en Trustgate 5/31. Den har 1x WAN og 2 adskilte LAN.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 11:22 #3
Hej nfssister.

En del routere idag understøtter VLANs, som er det du kan bruge. VLAN står for Virtual LAN, hvor du egentlig , så hvis du får fat i en router der understøtter VLANS, så kan du f.eks. angive at port 1-2 skal være på VLAN 1 og port 3-4 skal være på VLAN 2. Det vil dele 1-2 og 3-4 op på hvert deres netværk.

Her er en liste med VLAN understøttede routere.

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Sort=&Type=643&Value=13796&chkSoegSaetning=&searchArea=
Avatar billede nfssister Forsker
25. februar 2009 - 12:53 #4
Nu er det bare fordi jeg er lidt nysgerrig... Men findes der andre mærker også ?... Er f.eks. meget glad for Zyxel
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 13:45 #5
Der er 2 Zyxel produkter i det link jeg har smidt i min post.
Avatar billede usausb Nybegynder
06. marts 2009 - 06:09 #6
Jeg har problemer med at LAN delen er voldsom ustabil. Selv med portforward :-(
Avatar billede nfssister Forsker
11. marts 2009 - 11:31 #7
www.osdata.dk og wiseguy_18 - smid et svar så for i ligelidt point
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 10:24 #8
Lukker tråden