Avatar billede dsj1972 Juniormester
24. februar 2009 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ændre tekst retning på hoved!!

Hejsa,

Jeg har brug for at kunne ændre retning for tekst således at det skriver på hoved, men har indtil videre ikk kunne finde nogen steder i words hjælp om dette kan lade sig gøre.
Men umiddelbart kan jeg ikk forestille mig at det ikk skulle kunne lade sig gøre.....og tænker derfor at der måske er en som lige har tipset til hvordan man gør det.
Og det hjælper ikk at ligge papiret ned....da det er i forbindelse med printer udskrivning at den skal vende teksten.

På forhånd tak!!

dsj
Avatar billede kirstineka Nybegynder
24. februar 2009 - 11:54 #1
Prøv at anvende "Wordart".
Du finder det i menuen "Indsæt" vælg "billede" så kan du vælge "Wordart".
Når du har skrevet det du vil, kan du bagefter ved at højreklikke på rammen omkring vælge "formater Wordart" og få adgang til at ændre "rotation" til 180
Avatar billede dsj1972 Juniormester
24. februar 2009 - 12:10 #2
Hej Kirstineka,

jeg er ikk helt sikker på at det kan bruges da jeg skal skrive i font "New Currier" og med str. 8-9.

Og det ville også være lidt besværligt da jeg har en kode som gennere fortløbende nummerering ved hjælp af makro.

Mit problem kunne evt. også løses hvis der var en måde man kunne ændre retning for hvordan printer skal udskrive.

f.eks så printer word som standard fra venstre mod højre en linie af gangen, hvis man nu kunne ændre det til at den printede ud fra top mod bund istedet....så kunne jeg benytte samme program og skabelon uden at ændre noget andet end print retning.

mvh dsj
Avatar billede kirstineka Nybegynder
24. februar 2009 - 12:24 #3
Du kan selv ændre skrifttype og størrelse m.m. i Wordart.
Jeg har ingen forslag til hvordan du kan ændre retning for hvordan printer skal udskrive, så jeg "står af" her.
Hilsen Kirstineka.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
24. februar 2009 - 12:30 #4
Hej Kirstineka,

Det er helt ok, tak for dit forslag :-)

mvh dsj
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. februar 2009 - 14:00 #5
WordArt vil ikke nødvendigvis fungere godt til det, du har brug for.

Se denne (engelske) artikel for nogle muligheder:
http://word.mvps.org/FAQs/DrwGrphcs/UpsideDownText.htm

Sig til hvis du har brug for hjælp til at finde de omtalte funktioner i en dansk Word.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
18. marts 2009 - 10:08 #6
Hejsa,

Jeg lukker spm her da jeg har oprettet nyt spm med mere konkret spm. Nyt spm er 868374

Men smid lige et svar begge to så kan i dele point.

mvh dsj
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. marts 2009 - 10:25 #7
Kommer her.