Avatar billede renebl Nybegynder
24. februar 2009 - 10:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC død efter slag på harddisk..

Hejsa, det her nye layout er da ikke til at finde rundt i :)

Nå men jeg har virkelig dummet mig. Jeg sad i går ved computeren som et stykke tid har haft et åbnet kabinet.
Af en eller anden mystisk grund så rammer min fod ind i computeren og rammer lige på harddisken, så vidt jeg kan huske og regne mig frem til.

Det der sker er, at computeren går i sort og genstarter. Den siger så med det samme at der er en eller anden bootfailure og den kræver systemdisk.

Jeg slukker computeren og ser at en ledning til harddisken er faldet ud. Jeg sætter den i.

Jeg forsøger igen at tænde den, men den reagerer nu slet ikke, og sådan har det stået på siden i går. Den reagerer overhovedet ikke, som om strømstikket ikke sidder i. Jeg har kigget rundt i kabinettet og så vidt jeg kan se sidder alt som det skal...

Jeg forstår ingenting er der nogen der kan hjælpe? :(
Avatar billede juks Novice
24. februar 2009 - 10:35 #1
hvad sker der hvis du tager hard disken helt fra og så booter op
Avatar billede Manifa Nybegynder
24. februar 2009 - 10:44 #2
kunne det være et sammentræf at det ikke er disken der fejler noget men dine ram
har lige lavet en computer med samme fejlmelding hvor den ene ram klods var defekt....
Avatar billede renebl Nybegynder
24. februar 2009 - 11:10 #3
ok det er besynderligt.

Kobler jeg harddisken helt fra sker der stadig ingenting....
Avatar billede juks Novice
24. februar 2009 - 11:20 #4
rene , du er nød til at tage  "alle " delene ud også prøve een ad gangen for at finde ud af hvilken der er defekt , start med dine ram , husk den kan ikke køre uden så du skal have minimum et modul i
Avatar billede renebl Nybegynder
24. februar 2009 - 21:47 #5
Det lyder fint - lige pånær at jeg ikke er helt komfortabel med den slags operationer.

Jeg kan lige udskifte grafik/net/lydkort og harddisken, men der hører mine egenskaber også op.

Kan jeg læse mig frem til den nødvendige viden på nettet eller hvad bør jeg gøre??
Avatar billede Manifa Nybegynder
25. februar 2009 - 07:56 #6
det er også nok.
jeg vil forslå at du starter med at tage dine ramblokke ud pånær 1 og så prøver du at starte op virker det ikke så flytter du den blok der sidder i computeren vidre til næste ram sokkel når du har prøvet dem alle og det ikke virker så køre du vider med næste ram blok på den måde kontrollere du både ram og sokkler
hvis du har et antistatisk armbånd så husk at bruge det.
hvis ikke så rør ved din radiator og computer på samme tid det skulle aflade den nogenlunde.
husk nu alt dette forgår narturligvis uden strøm på computeren når du piller i den...
Avatar billede renebl Nybegynder
25. februar 2009 - 15:35 #7
Ok det er nu forsøgt, uden at ødelægge noget (yderligere) vil jeg tro.

Der var ingen forskel i nogen af soklerne med nogen ramblokkene.

Jeg opdagede dog (er ikke klar over om jeg bare ikke så det før eller om det er nyt) men kortvarigt når jeg forsøger at tænde, så lyser powerknappen på forsiden i ca 1 sec. hvor blæseren også starter med at dreje. De stopper dog efter ca 1 sec.

:(
Avatar billede meterpunk Nybegynder
25. februar 2009 - 17:52 #8
Prøv at starte op uden grafikkort.
Avatar billede renebl Nybegynder
25. februar 2009 - 18:11 #9
What the...

Det virkede sku..

Det lykkes for første gang i 3 dage at starte computeren (med alt undtaget grafikkortet sat til)

Hvordan finder jeg ud af om det er selve grafikkortet eller det slot det sidder i?

Prøve med et andet går jeg ud fra. Ja så er det jo bare at støve sådan et op
Avatar billede meterpunk Nybegynder
25. februar 2009 - 20:57 #10
Godt der kom liv i den, så er det "bare" at låne et og finde ud af om det er kortet eller slottet.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
27. februar 2009 - 14:10 #11
Ja det er ikke fordi at point betyder noget for mig, men at afvise løsningen og belønne et forkert svar, det giver ikke meget mening.
Avatar billede renebl Nybegynder
01. marts 2009 - 11:31 #12
Det er jeg da ked af du synes.

Jeg følte blot at dit foreslag var en naturlig forlængelse af Manifas foreslag, og at det næsten lå i hans foreslag. Derfor fik han pointene.

Så at kalde det et forkert svar synes jeg ikke er rigtigt.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
01. marts 2009 - 11:42 #13
Du har ret, hans svar er ikke forkert, dårlig formulering fra min side. Det er din ret at give point som du ønsker.