Avatar billede thomasreno Nybegynder
23. februar 2009 - 20:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mere RAM

hej
jeg har en bærbar : acer med celeron processor,  som kun har 256 mb ram ( 256 mb DDR 333 mhz ) såt der på.

Spørgsmålet er : jeg vil gerne ha 1 gb Ram i, men hvad passer til og hvad skal jeg købe ?

Kan jeg sætte alle slags DDR ram i sålænge det ikke er DDR 2 el. 3. ?

Hilsen
Thomas
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. februar 2009 - 20:08 #1
Vi har brug for modelnummeret for at se hvad din maskine kan klare. Det står typisk på bagsiden.
Avatar billede thomasreno Nybegynder
23. februar 2009 - 20:16 #2
det er en aspire 3634WLC. det er hvad der står. Håber det er nok ?
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2009 - 20:25 #3
Acer Aspire 3630 Series 3633, 3634

Kingston RAM model "KAC-MEMC"
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=173596

PC'en kan max klare 2B RAM.
Avatar billede thomasreno Nybegynder
23. februar 2009 - 20:32 #4
Jeg takker mange gange :-) tænker dog lidt. kan se det er alm. DDR sdram, så findes der et billigere alternativ. er de ikke alle ens eller skal det være denne model ?

Thomas
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2009 - 20:46 #5
Mange laptop producenter kræver at RAM'en er lavet specielt til deres PC (system specifik RAM) så selvom nedenstående RAM med "præcis" samme specifikationer er fristende at købe fordi de er billigere, så er det ikke sikkert det vil virke. Nedenstående RAM er "industri standard".

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=90482
Avatar billede thomasreno Nybegynder
23. februar 2009 - 20:52 #6
okay jeg må hellere være sikker og bestille den type du viser. Tak for hjælpen. Det var hurtigt svar og en stor hjælp.

Hilsner

Thomas
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2009 - 20:58 #7
Det var så lidt.

Du har dog givet de 100 point til dig selv, men det overlever vi nok ;)
Avatar billede thomasreno Nybegynder
23. februar 2009 - 21:05 #8
griner. sorry det er år siden jeg har prøvet det her sidst, men jeg har mange point, så jeg gir gerne en skilling hvis du ved hvordan jeg gør :-)