Avatar billede benkan Nybegynder
21. februar 2009 - 23:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netkort

Nogle som kan anbefale et trådløs netkort, USB eller PCI til Debian. Jeg har et Netgear WG111v2 som der ikke findes nogen linux driver til.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2009 - 23:48 #1
Her kan du finde masser af wireless kort til linux

http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 06:58 #2
Belkin (USB) kører upåklageligt på min SuSe 11.1
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 10:48 #3
Belkin (USB-->  kan man sætte det i et usb stik, og bruge det modem, man eller har i huset til trådløst netkort.
Ellers gerne lidt mere informartion om hvad og hvordan
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 11:14 #4
Nu bliver jeg forvirret, var det ikke "benkan" der spurgte i denne tråd??
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 11:17 #5
jo men nu stiller jeg dig et konkret spørgsmål, jeg godt troede du kunne svare på
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 11:25 #6
Jeg tror næsten det kommer ind under spam, hvorfor opretter du ikke selv en tråd??
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 11:34 #7
Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, må jeg jo som du siger gå andre veje.
Lidt trist at du er blevet så følsom
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 12:04 #8
Kære, lille, søde, rare samsonjens, vi taler om en tråd til 15 point som jeg ikke en gang agter at modtage, kan du gi` mig en eneste grund til at jeg skulle sidde og servicere alle tænkelige profiler for det honorar.'
Hvis du vil gå andre veje, jamen "God tur" men læs lige hvordan sådan en landevinding som at arbejde med wireless i Linux, ofte og ihvertfald for mig foregår
Man går ind på google og taster "wireless Linux" herefter læser man i timer /dage / uger / måneder den ene fantasifulde historie efter den anden og regn trygt med at 99.9% er fri fantasi eller direkte usandt.
Herefter køber man for egne midler et Wireless netkort og begynder så at arbejde med projektet og pludselig så kører det bare, så gak du hen og gør ligeså
Et godt råd siden det er dig, med SuSe 11.1 er det s`mænd kun at stikke USB fidusen i computeren
Og jeg er slet ikke blevet følsom, jeg er bare røvtræt af, at hjælp er så utroligt envejs orienteret
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 12:18 #9
Tak for din information helgec. :-)

Grunden til at svare er at det kan også giver glæde at hjælpe andre. Det kan du med din ekspertise i openSUSE

Vores hus er fyldt med kabler, og konen vil gerne af med dem.
Men jeg ved jo, at openSUSE kører fint med et kabel, men er usikker på, om jeg kan få det op at køre med trådløst net.

Hvis du kender nogle børn eller voksne, der har brug for undervisning, så er de meget velkomne hos mig. Så hjælpen ikke bliver så ensidig.

For som du ved, er skolelærere ikke så kloge til computere, og kan få brug for hjælp.
Avatar billede benkan Nybegynder
22. februar 2009 - 22:50 #10
Sikken en aktivitet der har været i min tråd ;-:

Det jeg bare ville høre var om der er nogle fabrikanter som gør det mere i Linux end andre, samt hvilke man skal holde sig fra.

Jeg har indtil videre fundet ud af at Asus, Edimax og måske også Belkin har nogle kombatible netkort.
Avatar billede benkan Nybegynder
29. august 2010 - 20:21 #11
Svar