Avatar billede CheetahHax Nybegynder
21. februar 2009 - 13:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Waterripple filter til PS

Hej...jeg er ny herinde og håber på lidt hjælp. Har for nogle år siden fået en demoudgave af et filter til PS der vist hedder waterripple. Er der nogen der har en link til dette fantastiske filter? Jeg skal nok også bruge hjælp med at installere det - for jeg husker simpelthen ikke hvordan jeg gjorde sidst.

Håber på hjælp :-)

/Hax
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2009 - 13:59 #1
Allien Skin  Eye Candy 5.0 Nature har et filter med ripples i mange afskygninger.
Men ellers kan du prøve at kigge på Photoshops "egen" metode
http://www.tutorialhero.com/tutorial-40-realistic_water_ripple.php
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2009 - 14:07 #2
Avatar billede CheetahHax Nybegynder
21. februar 2009 - 14:33 #3
Jeg har fundet det!! :-)

Filtret hedder Flaming Pear.

Nu søger jeg et filter giver billedet et plastik look?! Plastic wrap eller noget må det hedde...nogen der ved hvor jeg kan finde det?

/Hax
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2009 - 15:48 #4
Filter -> Artistic -> Plastic warp  ??
Avatar billede CheetahHax Nybegynder
21. februar 2009 - 16:17 #5
*Lol* ....det var vist en af de nemme - er rimeligt rusten. Har ikke set PS i et par år. Takker for hjælpen ;-)
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2009 - 16:52 #6
skal lægge et svar til accept, eller tager du selv pointene tilbage ved at acceptere dit eget svar ??
Avatar billede CheetahHax Nybegynder
21. februar 2009 - 17:31 #7
Hjælp mig lige med at forstå systemet? Handler det om hvilken box Kommentar/Svar jeg vinker af i eller hvordan?

Jeg er ikke helt med på det der point system?
Avatar billede CheetahHax Nybegynder
21. februar 2009 - 17:32 #8
Nå nu ved jeg ikke hvad jeg gjorde - kan da godt se at jeg har fået nogle point? Hvor kom de fra?
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2009 - 18:56 #9
point: som helt ny får du 300 point til at starte med. Du har udlovet 30 og har så 270 tilbage.
Udddeling af point:  gives til den eller de som har løst problemet.
et svar = løsning / mulig løsning / løsningsforslag
en kommentar er alt muligt andet.
et forkert lagt svar (altså forkert løsning o.s.v.) kan og bør afvises.
et korrekt svar accepteres af spørgeres og så har den hjælpsomme sjæl fået sine vejfortjente point.

I dit tilfælde har du selv lagt et svar (=løsning) og da du er kommet med den rigtige løsning, kan du roligt acceptere dit eget svar og dermed få pointene tilbage, så du har dem at gøre godt med en anden gang.
Du kan selvfølgelig også vælge at bede nogle andre om at komme med et svar og så uddele point til dem.
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2009 - 18:58 #10
der står forresten en masse gode ting om eksperten.dk her:
http://expfaq.dk/
bl.a. behandling af svar :o)
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2009 - 18:59 #11
og så til allersidst:  VELKOMMEN TIL EKSPERTEN.DK
Avatar billede CheetahHax Nybegynder
22. februar 2009 - 10:11 #12
Arrgh....udemærke system - blot temmelig indviklet for en hjerne som min:

(Tak for velkomsten dog! :-))

Hcma: DU skriver et sted:

"skal lægge et svar til accept, eller tager du selv pointene tilbage ved at acceptere dit eget svar ?? "

Jeg forstår ikke hvad du mener? Nu har jeg givet mig selv point for svaret men jeg spørger jo igen og der kan jeg jo ikke give point - der det fordi jeg skal vinke af i svar når jeg vil uddele point? Vil du have nogle point for det svar for jeg kan jo spørge igen?
Avatar billede hcma Novice
22. februar 2009 - 10:42 #13
som jeg skrev tidligere:  accepter dit eget svar (og det har du gjort) så alting er som det skal være.

Næste gang du har et spørgsmål herinde, skal du altid lave "kommentar", da et svar jo er løsningen o.s.v....
Der kan være de tilfælde hvor der ikke er kommet et tilfredsstilende svar - det afvises så (som du også har gjort ved et af dine svar - så jeg tror du har opfattet pointsystemet helt korrekt)

hav en fortsat god weekend
Avatar billede CheetahHax Nybegynder
22. februar 2009 - 10:47 #14
Tak for hjælpen og i lige måde ;-)
Avatar billede hcma Novice
22. februar 2009 - 11:03 #15
ang. pointuddeling:  der kan kun gives point 1 gang, så når pointene er udgivet, kan man altså ikke uddele flere ;o)
Dog kan man, hvis man har uddelt "forkerte" point, altid oprette et nyt spørgsmål i samme kategori og f.eks. lave overskriften:  Point til xxxxxxx  og så i selve "spørgsmålet" henvise til den oprindelige tråd (=kopier linket ind)