Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
03. juli 2001 - 22:00 Der er 23 kommentarer

Pc fryser under installering af styre system

Jeg har fået den opgave at samle en computer for en af mine veninder... når man installere win98/winme, fryser den, når der står at den skal installer \"hardware og evt. plug&play enheder\" Bundkortet er et Asus Cusl2c, celeron 800mhz, apacer 133mhz 256mb, sis6326 grafikkort... har prøvet at skifte ram\'ene. har prøvet at pille alt undtaget hd og floppy.. og så installeret win fra hd\'en... Men alt med samme resultat..
Mon der er en der er så venlig at hjælpe en tøs som mig???? Jeg har jo fortrudt at jeg skulle spille \"karlsmart\" og bare lige samle en pc.. :o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2001 - 22:05 #1
Der er et eller galt med noget hardware, er diskettedrevet ok, er lydkortet sat ordentligt i, er grafikkortet sat rigtigt ned i slottet?
Det var lige nogle af de ting jeg kunne komme i tanker om!
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
03. juli 2001 - 22:19 #2
Efter som det er disketterdrevet jeg har kørt bootdisk fra går jeg udfra at det er iorden og hd\'en har jeg prøvet at sætte i min egen pc... der virket den fint...Som sagt har jeg prøvet at installer win med kun hd og grafikkort sat i....  Men med samme resultat....
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juli 2001 - 22:20 #3
Det der grafikkort kender jeg ikke, Prøv evt at pille det ud og sætte et gammelt et i istedet mens du installerer.

bliv ihvertfald ved med at \"spille karlsmart\". som regel ER det jo så nemt :)
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
03. juli 2001 - 22:20 #4
Forresten har jeg også prøvet at sætte mit eget GeForce i lige meget hjalp det....
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 22:25 #5
Hvilken bios version kører du med?
Den nyeste hedder 1007. http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/bios_s370.html#cusl2-c

Prøv evt. at gå ind i bios, og vælg Load Setup Defaults. Husk Save&Exit.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2001 - 22:26 #6
Har du 2x128MB ram så prøv med en ram og skift til den anden hvis den første også laver fejlen!
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
03. juli 2001 - 22:29 #7
Der er 1 klods på 256mb ram

Bundkortet er helt nyt.... Så er det vel ikke så smart at flashe det....
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2001 - 22:35 #8
Hvis du hollder tungen lige i munden kan du godt flashe den, men er det første gang eller har du prøvet det før?
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
03. juli 2001 - 22:38 #9
Jeg har flashet mit eget et par gange (sej tøs!!)Men hjælper det mon og hvorfor skulle det hjælpe!!!???
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 22:40 #10
Nej, det burde ikke være nødvendigt. Men hvis du ikke kører med version 1007, så er det da et forsøg vær.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2001 - 22:40 #11
Der er som regel nogle rettelser i, lige som med Service Pack, så det kunne jo være du kunne komme videre!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2001 - 22:42 #12
Jeg ved ikke om det hjælper, men i bios kunne du jo slå PNP fra og se om det hjælper!
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2001 - 22:54 #13
Er harddisken gjort helt klar, dvs fdisk og format c: ? evt driver til diskcontroler? (jeg har læst den virker på anden pc, men alligevel...)
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
03. juli 2001 - 22:58 #14
Hd\'en er formateret.... det er en ældre 8gb. sag ata 66 quantum... så der skulle ikke være noget der!!!!
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 23:03 #15
Er bundkortet med Onboard lyd? Og har du prøvet at slå det fra under installationen.
Ligeledes kan prøve at deaktivere USB og IR portene.
Avatar billede john.doe Nybegynder
03. juli 2001 - 23:07 #16
Hvad med processer/bundkort/bus hastighed er det sat helt korrekt. Ligeså med volt, tjek også om den bliver varm(ikke over 70 grader).
Avatar billede wizax Nybegynder
04. juli 2001 - 15:33 #17
Prøv at tage Windows-CD\'en ud inden den forsøger at detecte det... Det virker faktisk underligt, men det har hjulpet på nogle ældre IBM-sager...

/Jesper
Avatar billede sandi Nybegynder
04. juli 2001 - 17:16 #18
Hvis det er en ppga celeron kan den ikke køre på dette ellers gode bundkort. Det understøtter kun fc-pga celeron og pentium3.
Til jakoba: SIS6326 er et oldgammelt PCI grafik-kort der der sidder i mange af de færdigt byggede systemer man kan købe. Det er intet værd.
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
04. juli 2001 - 21:14 #19
Processoren er :
Intel Celeron A 800Mhz 16KB Data & 16KB Instruktion L1 cache 800MHz
128KB L2 cache 800MHz
28 Million transistors
0,18 micron processor
FC-PGA: 1,7V....

wizax:
Jeg skrev også længere oppe at jeg havde prøvet at installer med kun grafikkort og hd sat i maskinen...
Avatar billede wizax Nybegynder
04. juli 2001 - 23:56 #20
Ok...

I Bios bør PnP operativ-system være slået FRA.
I Bios kan du resette konfigurationen (ESCD kaldes den nogen steder)

Har du lavet en overflade-scanning af HD\'en?

Harddisk/CD-ROM skal stå til autodetect i Bios.

Prøv det...
Avatar billede hjorth_2001 Nybegynder
05. juli 2001 - 01:45 #21
Hejsa ! Det her problem lyder meget som et jeg selv har haft et par gange !! Alle delene er tjecket win er sat rigtigt op men lortet vil stadig ikke virke ! KENDER DET GODT !! Ja, de par gange jeg har været ude for det har synderen være CPU\'en !! Tjeck den i en anden maskine !!
Så er du sikker !
H. PETER
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 09:52 #22
Har du prøvet at ente driver til SIS kortet på:

http://www.sis.com.tw/support/download/driver.htm

-Eller har du prøvet med et andet Grafik kort?
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
05. august 2001 - 17:49 #23
hmmm, det ser ud til at jeg måtte opgive ind til videre.. Jeg har måtte kontakte min eks... satans!!!! jeg melder selvfølge tilbage når han har fundet ud af problemet..
Mvh.
M.K.