Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 17:47 Der er 8 kommentarer

CMS system

Kan nogen anbefale et cms system med god dokumentation. Ikke mindst iforbindelse med installation.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2009 - 18:20 #1
Uden at vide helt hvad du går efter så

MovableTypes der er et meget stort og udbygget perl baseret CMS
Typo3 der er php baseret (hvis jeg husker ret) meget stort og udbygget
samt det noget mindre phpFusion http://www.php-fusion.dk/frontpage.php der har dansk hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 18:25 #2
Problemet med Typo3 er, at vejledningen - http://typo3.sunsite.dk/software/debian/typo3-3.6.1_woody_install.txt - enten er forkert eller pakkerne ikke findes:

I nano får jeg:
Kunne ikke finde kildepakkelisten http://typo3.sunsite.dk ./ Packages (/var/lib/apt/lists/typo3.sunsite.dk_software_debian_._Packages) - stat (2 Ingen sådan fil eller filkatalog)

Eller havde jeg netop tænkt Typo3 fordi det køre ukompliceret under xp.
Installationen er ligeledes helt ukompliceret.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2009 - 18:34 #3
Hmmm

Typo3 og Movable er til hvis du har brug for en meget stor installation med rigtig meget professionel funktionalitet, ellers ville jeg kigge på php-fusion der har dansk vejledning, dansk forum der giver god hjælp og masser at gode plugins, også med dansk support
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 18:59 #4
Hvad skal du mere konkret bruge det til?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 20:22 #5
Jeg skal oprette en server hvor der ligger et cms til min hjemmeside. På denne skal der være album og album med login. Endvidere forskellige dokumenter (med login) og selvfølgelig en masse links til de steder jeg benytter til daglig.
Sikkert også kørselsregnskab (access), vandrekort osv. (med login).
Avatar billede skau Nybegynder
21. februar 2009 - 18:04 #6
Bug joomla - det er helt vildt godt og meget nemmere end typo3 (som er kanon men har en stejl indlæringskurve)
Avatar billede skau Nybegynder
21. februar 2009 - 18:04 #7
bug = brug
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
23. februar 2009 - 15:27 #8
Jeg har masser af erfaring med typo3, og gir gerne et par hjælpende kommentarer, når du først har sat det op. Ellers kan du overveje at købe hosting inkl typo3-opsætning eksternt! Smid mig en mail, så gir jeg en god pris på det!