Avatar billede danneck Nybegynder
20. februar 2009 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken HD til IBM R51

Hej

Min aldrende bærbare computer, en IBM R51, skal have en ny HD og vil derfor sikre mig at jeg bestiller den rigtige! Har set på denne en Samsung SpinPoint M HM121HC http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2104184&lokation=
Jeg læste et sted at det skulle være et pATA drev, og blev derefter lidt i tvivl om denne HD passer i computeren?

Mvh.
Daniel
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. februar 2009 - 13:03 #1
Det ser umiddelbart rigtigt ud. Overvej dog en 7.200 rpm model, den er noget hurtigere.
Avatar billede danneck Nybegynder
20. februar 2009 - 13:05 #2
kan det betale sig med 7200 set i forhold til ydelse/strømforbrug og ikke mindst varmeudvikling? Eller hvad er jeres erfaringer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2009 - 13:42 #3
Det kommer helt an på behovet.
5400 rpm er nok til de fleste, da 7200 rpm først mærkes når der skal flyttes store mængder data.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. februar 2009 - 14:33 #4
Men erfaring er at der ikke er den store forskel mellem 5400 og 7200 ift. strøm og varme. Tanken var bare, at når du nu *skulle* opdatere så skulle du lige se på det bedste inden du besluttede dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2009 - 14:39 #5
Prisforskellen er heller ikke særlig stor :)
Avatar billede danneck Nybegynder
21. februar 2009 - 14:41 #6
Den passede fint