Avatar billede olling Nybegynder
20. februar 2009 - 10:38 Der er 3 kommentarer

Outlook 2003 skifter til engelsk sprog

Hej,

Jeg har et stort problem på job. Min IT-afdeling har opgivet, så satser stærkt på, at I kan hjælpe mig. Det ville give stor håneret :)

Problemet er, at min Outlook 2003 hele tiden skifter sprog til engelsk. Det er ikke et problem, når jeg opretter nye mails - men det er det næsten altid, når jeg skal svare.

Under Funktioner->Sprog->Angiv Sprog har jeg valgt dansk, og slået 'find sprog automatisk' fra. Derefter har jeg gemt det som normal.dot. Alligevel er problemet der stadig... Alle sprogindstillinger i Explorer og Windows er sat til dansk.  Og jeg skriver så godt som aldrig ting på engelsk på maskinen..

Nogen, der har nogle bud på, hvad der går galt?

vh

Jakob
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 11:15 #1
Hvis du er i et firma som har VPN opkobling til et engelsk talende land, f eks USA, og du går ud med explorer, tror explorer at du ER i USA og stiller sig nogen gange om.
(kan ske hvis firmaet er et underfirma under et firma i  f.eks USA)
Avatar billede olling Nybegynder
25. februar 2009 - 13:35 #2
Hmm. Det har vi vist ikke..

Det er temmelig sært - der er ikke ændret noget, da problemet opstod...

vh

Jakob
Avatar billede newts Nybegynder
25. februar 2009 - 14:14 #3
Jo der er....
Nogle PCer er sat til automatisk at opdatere hos microsoft.
Derfor slår jeg ALTID automatisk opdatering fra.
Prøv evt at sætte PCen tilbage til et tidligere systemgendannelsespunkt.
start / alle programmer / tilbehør / systemværktøj / systemgendannelse
og vælg et punkt før problemet opstod. Så kan det være problemet forsvinder.
Husk lige at tage en backup først.