Avatar billede kimbork Nybegynder
19. februar 2009 - 17:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Luk, Åben vindue.

Jeg har lavet et lille program i C++ og det jeg vil ha  hjælp til er at når man trykker på min "Acepter" knap så skal programmet lukke og samtidigt skal der åbne et nydt vindue med det samme.

Håber i fårstår hvad jeg ener.

Hilsen: Kim Bork
Avatar billede kimbork Nybegynder
19. februar 2009 - 17:39 #1
#include <windows.h>
//Program Side 1
#define IDC_STATIC_1 1201
#define IDC_OVER_1 1202
#define IDC_TEXT_1 1203
#define IDC_BUTTON1_1 1204
#define IDC_BUTTON2_1 1205
//Program Side 2
#define IDC_STATIC_2 1206
#define IDC_OVER_2 1207
#define IDC_TEXT_2 1208
#define IDC_BUTTON1_2 1209
#define IDC_BUTTON2_2 1210

HINSTANCE InstanceHandle;

LRESULT CALLBACK DialogProc(HWND hwndDlg, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
  switch(msg)
  {
  case WM_CREATE:
//Program Side 1
      {
        CreateWindow("STATIC",
                      "0", // Initial Text
                      WS_CHILD | SS_BITMAP | WS_VISIBLE,  // Style
                      0, 0, 100, 100, // position
                      hwndDlg, // Owner
                      (HMENU)(IDC_STATIC_1), // ID
                      InstanceHandle,  // The application
                      0);
        HBITMAP Bitmap = (HBITMAP )LoadImage(0, "Head_img.bmp", IMAGE_BITMAP, 494, 150, LR_LOADFROMFILE);
        if(!Bitmap)
            MessageBox(hwndDlg, "No Image 1", "---", 0);
        SendDlgItemMessage(hwndDlg, IDC_STATIC_1, STM_SETIMAGE, IMAGE_BITMAP, (LPARAM )Bitmap);
      }
      {
      CreateWindowEx(WS_EX_CLIENTEDGE,
                    "EDIT",
                    "overskrift", // Initial Text
                    WS_CHILD | WS_VISIBLE | ES_NUMBER | ES_READONLY,  // Style
                    10, 160, 475, 40, // position
                    hwndDlg, // Owner
                    (HMENU)(IDC_OVER_1), // ID
                    InstanceHandle,  // The application
                    0);
                    }
                    {
      CreateWindowEx(WS_EX_CLIENTEDGE,
                    "EDIT",
                    "Text-Box", // Initial Text
                    WS_CHILD | WS_VISIBLE | ES_NUMBER | ES_READONLY,  // Style
                    10, 210, 475, 300, // position
                    hwndDlg, // Owner
                    (HMENU)(IDC_TEXT_1), // ID
                    InstanceHandle,  // The application
                    0);
                    }
                    {
      CreateWindow("BUTTON",
                  "Afslut",                        // Button Text
                  WS_CHILD | WS_VISIBLE | WS_TABSTOP,  // Style
                  10, 525, 120, 30, // position
                  hwndDlg, // Owner
                  (HMENU)(IDC_BUTTON1_1), // ID
                  InstanceHandle,  // The application
                  0);
                    }
                    {
      CreateWindow("BUTTON",
                  "Acepter",                        // Button Text
                  WS_CHILD | WS_VISIBLE | WS_TABSTOP,  // Style
                  364, 525, 120, 30, // position
                  hwndDlg, // Owner
                  (HMENU)(IDC_BUTTON2_1), // ID
                  InstanceHandle,  // The application
                  0);
                    }
//Program Side 2
                    {
        CreateWindow("STATIC",
                      "0", // Initial Text
                      WS_CHILD | WS_DISABLED | SS_BITMAP ,  // Style
                      0, 0, 100, 100, // position
                      hwndDlg, // Owner
                      (HMENU)(IDC_STATIC_2), // ID
                      InstanceHandle,  // The application
                      0);
        HBITMAP Bitmap = (HBITMAP )LoadImage(0, "Head_img.bmp", IMAGE_BITMAP, 494, 150, LR_LOADFROMFILE);
        if(!Bitmap)
            MessageBox(hwndDlg, "No Image 2", "---", 0);
        SendDlgItemMessage(hwndDlg, IDC_STATIC_2, STM_SETIMAGE, IMAGE_BITMAP, (LPARAM )Bitmap);
      }
      {
      CreateWindowEx(WS_EX_CLIENTEDGE,
                    "EDIT",
                    "overskrift 2", // Initial Text
                    WS_CHILD | WS_DISABLED | ES_NUMBER | ES_READONLY,  // Style
                    10, 160, 475, 40, // position
                    hwndDlg, // Owner
                    (HMENU)(IDC_OVER_2), // ID
                    InstanceHandle,  // The application
                    0);
                    }
                    {
      CreateWindowEx(WS_EX_CLIENTEDGE,
                    "EDIT",
                    "Text-Box 2", // Initial Text
                    WS_CHILD | WS_DISABLED | ES_NUMBER | ES_READONLY,  // Style
                    10, 210, 475, 300, // position
                    hwndDlg, // Owner
                    (HMENU)(IDC_TEXT_2), // ID
                    InstanceHandle,  // The application
                    0);
                    }
                    {
      CreateWindow("BUTTON",
                  "Afslut",                        // Button Text
                  WS_CHILD | WS_DISABLED | WS_TABSTOP,  // Style
                  10, 525, 120, 30, // position
                  hwndDlg, // Owner
                  (HMENU)(IDC_BUTTON1_2), // ID
                  InstanceHandle,  // The application
                  0);
                    }
                    {
      CreateWindow("BUTTON",
                  "Send",                        // Button Text
                  WS_CHILD | WS_DISABLED | WS_TABSTOP,  // Style
                  364, 525, 120, 30, // position
                  hwndDlg, // Owner
                  (HMENU)(IDC_BUTTON2_2), // ID
                  InstanceHandle,  // The application
                  0);
                    }
      break;
  case WM_KEYDOWN:
      if(wParam == VK_F4)
      {
        PostQuitMessage(0);
      }
      break;
  case WM_COMMAND:
      if(HIWORD(wParam) == BN_CLICKED && LOWORD(wParam) == IDC_BUTTON1_1)
      {
        DestroyWindow(hwndDlg);
      }
      if(HIWORD(wParam) == BN_CLICKED && LOWORD(wParam) == IDC_BUTTON2_1)
      {
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_STATIC_1), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_STATIC_1), GWL_STYLE) & ~WS_VISIBLE) | WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_STATIC_2), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_STATIC_2), GWL_STYLE) | WS_VISIBLE) & ~WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_OVER_1), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_OVER_1), GWL_STYLE) & ~WS_VISIBLE) | WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_OVER_2), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_OVER_2), GWL_STYLE) | WS_VISIBLE) & ~WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_TEXT_1), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_TEXT_1), GWL_STYLE) & ~WS_VISIBLE) | WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_TEXT_2), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_TEXT_2), GWL_STYLE) | WS_VISIBLE) & ~WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON1_1), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON1_1), GWL_STYLE) & ~WS_VISIBLE) | WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON1_2), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON1_2), GWL_STYLE) | WS_VISIBLE) & ~WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON2_1), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON2_1), GWL_STYLE) & ~WS_VISIBLE) | WS_DISABLED );
        SetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON2_2), GWL_STYLE, (GetWindowLong(GetDlgItem(hwndDlg, IDC_BUTTON2_2), GWL_STYLE) | WS_VISIBLE) & ~WS_DISABLED );
        InvalidateRect(hwndDlg, 0, TRUE);
        SetWindowPos(hwndDlg, 0, 0, 0, 0, 0, SWP_FRAMECHANGED | SWP_NOACTIVATE | SWP_NOMOVE | SWP_NOOWNERZORDER | SWP_NOSIZE);
      }
      if(HIWORD(wParam) == BN_CLICKED && LOWORD(wParam) == IDC_BUTTON1_2)
      {
        DestroyWindow(hwndDlg);
      }
      break;
  }
  return DefWindowProc(hwndDlg, msg, wParam, lParam);
}

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE, LPSTR lpCmdLine, INT nCmdShow)
{
  InstanceHandle = hInstance;

  WNDCLASS wc;
  memset(&wc, 0, sizeof(WNDCLASS));
  wc.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW | CS_DBLCLKS;
  wc.lpfnWndProc = DialogProc;
  wc.hInstance = InstanceHandle;
  wc.hbrBackground = (HBRUSH )(COLOR_BTNFACE + 1);
  wc.lpszClassName = "WhateverClass";
  wc.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
  if(!RegisterClass(&wc))
      return FALSE;

  HWND WindowHandle = CreateWindow("WhateverClass",
                                    "Whatever", // Caption text
                                    WS_MINIMIZEBOX | WS_VISIBLE | WS_CLIPSIBLINGS |
                                    WS_CLIPCHILDREN | WS_MAXIMIZEBOX | WS_CAPTION | WS_BORDER | WS_SYSMENU,
                                    100, 100, 500, 600,  // Position
                                    NULL,
                                    InstanceHandle,
                                    0);

  MSG Msg;
  while(GetMessage(&Msg, WindowHandle, 0, 0xFFFF) > 0)
  {
      if(!IsDialogMessage(WindowHandle, &Msg))
      {
        TranslateMessage(&Msg);
        DispatchMessage(&Msg);
      }
  return 0;
}
Avatar billede kimbork Nybegynder
19. februar 2009 - 17:41 #2
Eller hvis der er nogen der kan finde ud af at gøre så texten ikke bliver grå når man trykker acepter i den kode som jeg sendte i #1
Avatar billede kimbork Nybegynder
13. april 2009 - 00:24 #3
.