Avatar billede k_jr Nybegynder
19. februar 2009 - 11:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find styresystem ud fra user_agent?

Hej alle

Har I nogle gode tips, hvis man vil forsøge at finde ud af brugerens styresystem? (helst komplette kodeeksempler)

Fandt denne her på google, http://snipplr.com/view/1360/get-os/ men vil hellere stole på eventuelle tips der kan komme her. :-)

mvh
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2009 - 14:28 #1
Den kode du har det, ser bestemt ikke dum ud.
Hvorfor vil du ikke stole på den ?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 15:33 #2
Nej den ser bestemt ikke dum ud.

Du kan også bare skrive: (Så er det ikke så pænt som dit link) $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2009 - 15:55 #3
qtax87: Det er jo netop den variabel som benyttes og parses.

print getos($SERVER['HTTPUSER_AGENT']) */
Avatar billede k_jr Nybegynder
19. februar 2009 - 16:27 #4
Det er ikke fordi jeg ikke stoler på koden på linket, men jeg synes altid det hjælper at få flere øjne på den samme problemstilling.. Måske nogen havde noget bedre? :-)

Tak for hjælpen.

Smid svar :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2009 - 16:30 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2009 - 16:55 #6
qtax87: Hvis du vil dele, må du lige sige til.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2009 - 16:55 #7
OG takker for point.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 13:33 #8
Nej det er fint ellers tak, ja det er den der parses men vi ved ikke om han ønsker den parsed,