Avatar billede kennes Nybegynder
18. februar 2009 - 20:21 Der er 5 kommentarer

Opladning af MacBook

Hej Eksperter.

Jeg har en Macbook, som har problemer med strømmen.

Den kan kun køre når strømforsyningen er tilsat. Men jeg vil gerne have at den også skal kunne køre med batteriet.
Uanset om batteri er i eller ej, så lyser strømforsyningen grøn. I statuslinjen viser den også at batteriet er opladt og det samme er tilfældet på selve batteriet. Men når jeg så vælger at tage strømstikket ud, så går mac'en ned.

Jeg har forsøgt nulstille SMC, men dog uden held. Jeg har også den nyeste "batteryupdater". Er der andre muligheder, som skulle kunne løse dette.

Håber at I kan hjælpe mig.

Mvh
Kennes
Avatar billede egonspock Seniormester
18. februar 2009 - 20:34 #1
Hvad siger den hvis du går i æble-menuen->Om denne Mac og der trykker på Flere oplysninger for neden. Så kommer Systemoplysninger frem og du kan vælge Strøm under hardware. Hvordan ser batteri-oplysningerne ud? Mine ser sådan ud, så du har noget at se efter. Det er Fuld ladekapacitet, antal cykler og betingelser, der er interessante: :

Batterioplysninger:

  Modeloplysninger:
  Serienummer:    Sony-ASMB012-3904-d7c4
  Producent:    Sony
  Enhedsnavn:    ASMB012
  Pack Lot Code:    0001
  PCB Lot Code:    0000
  Firmware-version:    0110
  Hardwarerevision:    0500
  Cellerevision:    0303
  Oplysninger om batterispænding:
  Resterende kapacitet (mAh):    4753
  Fuldt opladt:    Ja
  Oplader:    Nej
  Fuld ladekapacitet (mAh):    4753
  Oplysninger om batteritilstand:
  Antal cykler:    104
  Betingelse:    God
  Batteri installeret:    Ja
  Strømstyrke (mA):    66
  Spænding (mV):    12588
Avatar billede egonspock Seniormester
18. februar 2009 - 20:35 #2
Jeg hader i øvrigt det nye look på exp.dk. Især mails har en forfærdelig udformning. Men det er vist en anden sag ;-)
Avatar billede kennes Nybegynder
18. februar 2009 - 20:43 #3
Mine oplysninger ser sådan ud:

Batterioplysninger:

  Modeloplysninger:
  Serienummer:    DP-ASMB016-36b6-b66
  Producent:    DP
  Enhedsnavn:    ASMB016
  Pack Lot Code:    0002
  PCB Lot Code:    0000
  Firmware-version:    102a
  Hardwarerevision:    0500
  Cellerevision:    0102
  Oplysninger om batterispænding:
  Resterende kapacitet (mAh):    4965
  Fuldt opladt:    Ja
  Oplader:    Nej
  Fuld ladekapacitet (mAh):    5070
  Oplysninger om batteritilstand:
  Antal cykler:    264
  Betingelse:    God
  Batteri installeret:    Ja
  Strømstyrke (mA):    0
  Spænding (mV):    12437
Avatar billede egonspock Seniormester
18. februar 2009 - 20:47 #4
Okay, så er problemet at computeren ikke får strøm fra batteriet. blot lige for at være heeeelt sikker: har du checket energibesparelses-indstillingerne? Det kan også være at preferencefilerne for energibesparelse er gået i udu på en eller anden måde og må smides ud.
Avatar billede kennes Nybegynder
18. februar 2009 - 20:57 #5
Jeg har kontrolleret energibesparelses-indstillingerne og sat dem på "normal" både ved "strømforsyning" og "batteri". Er der andet jeg skal gøre ?