Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:27 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Min Computer er død hjælp

Jeg har et problem med min computer den ville slet ikke starte op!
Den computer jeg har er en Pentium III 450 MHz m. indb. lyd- og graffikort, og en AMI bios. Det skete at den ikke ville starte op efter, at jeg hvade downloadet et program der hedder Kill Cmos, det er et program der slår biosen til standard indstillingerne, dermed er der så hellere ikke password på biosen mere. Jeg kom nemlig til at sætte et password på biosen, og så kunne jeg ikke huske den.

Da jeg så skulle genstarte computeren slukkede den, jeg prøvede så at tænde den igen, men der skete intet. jeg tjekkede så om strømen virkede i stikkontaktet, og det gjorde den. Derefter åbnede jeg så kabinettet, og tjekkede om alt sad som det skulle og det gjorde den. Start knappen kabel sad også som den skulle. Jeg tror at det er stømforsygningen der er noget galt med, idet at den slet ikke ville starte. Men hvad tror i???

Jeg håber at I kan hjælpe mig!!!
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:31 #1
Du har slettet hele din bios...
Din PC er dead meat..
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:38 #2
Darkside???Ja, det må du være med det svar du gav.:)))
-rabenskralden
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:40 #3
Hm jeg har faktisk været ude for at Kill Cmos smadrede biosen på et MB...sååh, chencen for at det er sket er der altså.
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:41 #4
Jeg ville da selv være lidt bange for at fodre min com. med >kill<.
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:42 #5
men burde computer ikke starte op og så sige beep lyde eller i det mindste burde man da at høre køleren. skal jeg så have et nyt BIOS og hvor kan man købe det
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:43 #6
Hm, tjek om blæseren i din strømforsyning kører, ellers kan det være den der er død.
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:43 #7
Kunne man ikke hente en ny bios-version?
-rabenskralden
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:45 #8
rabenskralden>>Det er nok lidt svært når PC\'en ikke starter op :)
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:45 #9
Har du lånt en anden maskine ?
-rabenskralden
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:46 #10
Kan du komme i dos, hvis du sætter en boot-disk i a-drevet?
-rabenskralden
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:48 #11
rabenskralden>>Læs da lige spørgsmålet...!
Hans maskine er helt død, sort skærm!
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:48 #12
hvad skulle jeg med en anden computer
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:48 #13
darkside><hvad tror du han skriver på nu?
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:48 #14
men hvor kan man så købe bios
Avatar billede makse Nybegynder
03. juli 2001 - 18:49 #15
Prøv at resette bios. (Gøres endten med en jumper, eller du kan tage batteriet ud)
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
03. juli 2001 - 18:49 #16
Hvordan komminikerer du nu???
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:50 #17
der er intet vced computeren der virker blæseren virker heller ikke på strømforsygningen
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:53 #18
Hm det lyder som din strømforsyning der er færdig.!
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:55 #19
Hm tjek evt, at du ikke er kommet til at hive en af de små ledninger af da du åbnede tårnet.
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:57 #20
det har jeg tjekket
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:58 #21
jeg tror også at det er strømforsygningen
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:58 #22
for bios kan da ikke have indflydelse på om den overhovedt ville starte eller kan den
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 18:59 #23
rabenskralden: jeg sidder på den anden computer jeg har
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 18:59 #24
Niks, bios har ikke noget med at gøre om strømforsyning\'en starter, dine harddiske er også stille ik?
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 19:01 #25
jo det hele er stille
Avatar billede avlund Nybegynder
03. juli 2001 - 19:02 #26
Check at alle dine kort (ramplader m.v.) sidder godt forankret, og giv den så lige lidt tid at sunde sig på.
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 19:02 #27
Så er det nok din strømforsyning..
er der størm på din skærm, pørv evt at bytte rundt på strømstikkene.
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juli 2001 - 19:03 #28
Strøm *Dooh*
Avatar billede **civic** Nybegynder
03. juli 2001 - 19:06 #29
jeg har prøvet at bytte om på stikkene men intet hjælper