Avatar billede lillebror Nybegynder
16. februar 2009 - 13:08 Der er 1 løsning

Rotere transparent PNG billede med PHP

Nu har jeg siddet og kæmpet i en del timer efterhånden, og jeg kan bare ikke få det her til at virke.

Jeg har et billede af en pil på transparent baggrund i et PNG-24 format. Det billede vil jeg gerne rotere mellem 0 og 360 grader.

Problemet ligger i at jeg har svært ved at fastholde transparensen når rotationen skal ske.

Jeg har både GDlib2 og ImageMagick 6 til rådighed.

Der er 200 point til den, der kan fortælle mig, hvordan jeg roterer billedet så det bliver pænt og samtidig fastholder sin transparens.
Avatar billede lillebror Nybegynder
16. februar 2009 - 14:14 #1
Utroligt som man nogen gange bare lige skal tænke sig om.

Jeg bad ImageMagick om at ordne det, og bare gemme til en ekstern fil, den kunne så, uden de store problemer, hives ind og blive vist.