Avatar billede dingemann Novice
16. februar 2009 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WAN uden LAN og LAN uden WAN

jeg har nu ferbrilsk forsøgt at få både LAN og WAN til at fungere samtidig: når jeg kan browse rundt på firmaets LAN så kan jeg ikke komme på WAN og modsat.
Dvs for at komme på WAN skal 'Use default gateway on remote network' være slået fra. Slår jeg den til kan jeg komme på LAN men ikke WAN, og det modsatte hvis jeg slår den fra.

VPN-server er ren jern - en zywall usg100

jeg har uploadet screendump af en ipconfig /all på www.dnup.dk/ipconfig.jpg

når jeg tilslutter VPN og jeg ikke kan bruge WAN så kan jeg godt pinge halvvejs ud - dvs hvis jeg fx pinger dr.dk så får jeg IP'en tilbage men pingsne timer out.

Nogle med løsning?
Avatar billede dgj Nybegynder
16. februar 2009 - 11:14 #1
Hvor stort er virksomhedens net

Jeg vil mene du skal sætte det op på din interne DNS-Server
Avatar billede dingemann Novice
16. februar 2009 - 11:31 #2
servermæssigt er der en DNS/DC (der er VM på en fysisk 2003'er). Udover DNS/DC'en er der en anden virtualiseret server. Udover det er der en fysisk server mere - en MSSQL. Yderligere er der en wikiserver.

Dvs tre fysiske server hvoraf der emuleres to servere på den ene af de fysiske. Alle servere 2003'ere

Af klienter er der vel en 15 stykker koblet på.
Avatar billede dingemann Novice
16. februar 2009 - 14:58 #3
(... jeg er ret overbevist om at det er gatewayen der er problemet...)
Avatar billede dingemann Novice
11. marts 2009 - 23:37 #4
jeg fik løst problemet - vil nogen af jer ha hjælp for deltagelsens skyld?

Løsningen var at oprette en policy der åbnede op for WAN...
Flere detaljer her http://www.zyxel.ch/knowledgebase/2340.html&prev=hp&usg=ALkJrhi2DjEgsU_sFsJNg0V2QqlRMVW7rg ellers så skriv!
Avatar billede dingemann Novice
18. april 2009 - 10:54 #5
lukker