Avatar billede AxiaN Nybegynder
16. februar 2009 - 07:15 Der er 3 kommentarer

Problemer med lydkort

Hej.
Jeg har et C-Media AC97 Audio Device som jeg muligvis har problemer med..
Når jeg sætter mit headset helt ind i "stikket" så virker det kun fra det ene øre, og det har sket siden jeg fik min computer, har os prøvet flere forskellige headsets det sker igen og igen og igen.. virker kun hvis jeg trækker headset stikket lidt ud så virker det nogenlunde, men så har jeg ikke det bedste lyd f.eks i spil så kan jeg ikke høre hvor folk kommer fra tydeligt.
Derfor har jeg brug for hjælp hvis der skal bruges andre drivers osv.
Btw. har Windows XP Professional hvis det kan hjælpe med noget
Avatar billede fuglen1 Novice
16. februar 2009 - 08:17 #1
Det kan lyde som om der er en løsforbindelse i stikket.
Der ikke kan gøres ret meget ved, da lyd kortet garanteret er indbygget i bundkortet og det skal udskiftes eller der skal sættes en løs lydkort i ved siden af enten pci eller usb.

Eller der skal anvendes et usb headset.

Dog kan der være en indstilling inde i lydindstillinger der står forkert, så der kun er lyd i den ene kanal og ikke i begge.
Avatar billede guskii Nybegynder
16. februar 2009 - 09:37 #2
Det lyder godt nok som et underligt spørgsmål. Er det gas? Enten er der vel lyd eller også er der ikke.. Jeg kan ikke skrue ned ved at tage stikket lidt ud :)
Avatar billede AxiaN Nybegynder
16. februar 2009 - 15:42 #3
jeg har os tænkt på et usb headset i langtid, ville bare lige se hvis der fandtes løsning på det katastrofe :D