Avatar billede joburg Nybegynder
15. februar 2009 - 13:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mit LAN virker ikke efter reinstallation af XP

Hej

Efter at have reinstalleret XP på min gamle stationære har jeg en del udfordinger, primært at mit LAN ikke virker. Status er:

- Der er ikke grønt lys i netkortets diode (eller gult for den sags skyld).
- Netværkskortet ser fint ud under enhedshåndtering.
- På status for LAN-forbindelsen ser den ud til at være tilsluttet, men der er ikke tildelt en IP-adresse.
- TCP/IP ser ud til at stå til de automatiske indstillinger - automatisk IP/DNS, DHCP aktiveret

Er der nogen der kan hjælpe?
15. februar 2009 - 13:49 #1
Generelt:
Har du korrekte drivers til din Hardware ?
Avatar billede joburg Nybegynder
15. februar 2009 - 14:04 #2
Ja, det vil jeg mene - der er noget af mit hardware jeg ikke har drivere på/til endnu, men netkortet skulle være det rigtige og der lå driver til det på en ekstra harddisk-partition (Aldi-PC).
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 14:20 #3
har du set i enhedshånjdtering om der er gule streger`?
Avatar billede joburg Nybegynder
15. februar 2009 - 14:33 #4
Ja, der er ikke gult udråbstegn på netkortet. (Der er gult udråbstegn på WAN-miniport, skærmkort, lydkort m.m., men det er vel uden betydning for LAN.)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 14:42 #5
prøv om du kan finde chipset på producentens hjemmeside og download det til en anden computer.

Det løste en del problemer for mig da jeg havde smidt Vista ud og installeret XP

De andre gule udråbstegn skal jo væk under alle omstændigheder
Avatar billede joburg Nybegynder
15. februar 2009 - 20:56 #6
Hej

Det gav mig en hel del fejlmeldinger da jeg prøvede at installere chipset'et, så enden blev at jeg reinstallerede XP forfra og derefter netværkskortet og nu er der ingen problemer!
Avatar billede joburg Nybegynder
15. februar 2009 - 20:58 #7
Jeg vil gerne dele pointene mellem jer som tak for jeres hjælp, hvis I lægger et svar.
15. februar 2009 - 21:02 #8
Ping...
(Deles med flere ...)

Generelt - husk FULD WindowsUpdate med SP3 ...
Avatar billede joburg Nybegynder
15. februar 2009 - 21:08 #9
Hej
Var det ikke en kommentar? - Den ligner ikke et svar og jeg kan tilsyneladende ikke vælge "Acceptér dette svar:" på den...
15. februar 2009 - 21:09 #10
Svar *S*
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:26 #11
svar