Avatar billede worship Nybegynder
14. februar 2009 - 22:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mit WIFI net, min Vista pc mister forbindelse, Gør XP ikke.

Hej Eksperter.

Jeg har lige oprettet et Wifi net her hjemme.
Jeg har stofanet og harm købt en Netgear router til at styre mit WIFI net.

Jeg har 4 Pcer på. 3 af dem med XP og en med Vista,
problemet er den med Vista, Den kan godt komme på
men den ryger af ca hver 4 min eller sådan.

Den logger selv på efter den er røget af men
pænt øv det ryger af.

kan jo ikke snakke på MSN eller være på facebook Når siden bliver ved med at lukke ned hele tiden :-(

nogen der har en ide til en løsning.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 00:49 #1
har du opdateret Windows Vista-maskinen med SP1?
Avatar billede worship Nybegynder
15. februar 2009 - 12:08 #2
Det er jeg lidt i tvivl om, Vista er bare ikke min gode ven.
Det er min søsters PC og hun ved det bestemt ikke, hvor kan jeg tjekke det?
Avatar billede worship Nybegynder
15. februar 2009 - 12:10 #3
Ahh vent under enskaber for denne computer står der, Vista home Premiunm Service pack 1.

Så den er opdateret.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 12:15 #4
Allright - ellers havde Microsoft et Hotfix du måske kunne bruge - men da du har SP1 er denne integreret der i

Prøv evt. at kontakte din computerproducent for at høre om det er en hyppig fejl på deres maskiner, eller hvordan?
Avatar billede worship Nybegynder
15. februar 2009 - 12:19 #5
Jamen det er der underligt er at jeg skiftede fra en LevelOne router, til en Netgear fordi jeg ikke kunne få min tråløseprinter på den lvlone.

Og siden har der været problemer :-(
Øhmm kan det være fordi jeg instalere routeren på en pc der havde XP?

Det der firmwire eller hvad det hedder, kan det have noget at sige?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 12:36 #6
Det kan det muligvis. Prøv engang at tjekke Netgears hjemmeside for evt. firmware opdatering
Avatar billede worship Nybegynder
15. februar 2009 - 17:48 #7
Okay har fåët opdateret Firmwire, og nu virker Vista PCen endelig, men nu er der en af min XP pcer der ikke vil logge på.

Det er som om den slet ikke vil hente netværksaddresse ovs. når jeg beder den logge på står den bare der.

:-( Den pc jeg skriver fra her er XP og kan komme på uden problemer.
Avatar billede worship Nybegynder
15. februar 2009 - 17:49 #8
Syntes jeg har kigget indstillingerne igennem og de ser ens ud så burde virke eller ?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 17:52 #9
Prøv at deaktivere dit trådløse netkort, genstart computeren og slå det til igen og se om det hjælper
Avatar billede worship Nybegynder
16. februar 2009 - 14:35 #10
Det er prøvet :-(

fatter det ikke for den vil godt gå på nettet når jeg piller koden af.
Avatar billede worship Nybegynder
16. februar 2009 - 14:35 #11
Det er prøvet :-(

fatter det ikke for den vil godt gå på nettet når jeg piller koden af.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
16. februar 2009 - 16:44 #12
hmm det lyder underligt - trådløse netværk er ikke helt til at blive kloge på :P - det kunne godt lyde som om der er noget galt med dit accesspoint på et eller andet plan
Avatar billede worship Nybegynder
16. februar 2009 - 17:17 #13
Jamen det er jo underligt at det kun er den ene pc her der ikke vil på. De andre er der ingen problemer med om jeg ændre SID navn, sætter kode ¨på eller ej.
Avatar billede worship Nybegynder
25. februar 2009 - 19:37 #14
lukker
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
25. februar 2009 - 22:25 #15
hmm fik du ikke løst problemet med at din Vistacomputer den røg af? - for så forstår jeg da ikke hvorfor du tildeler points til dig selv??