Avatar billede 140wx2 Nybegynder
14. februar 2009 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Acer maskine destueret.

Hej.

Jeg har en Acer Aspire 9300. Inden havde jeg en vældig god Travelmate 4070, men besluttede mig for at købe en ny Acer maskine da den gamle havde udtjent sine år.

I starten var jeg meget glad for den, det var den dejligste maskine, men den begyndte at falde fra hinanden og var dårlig og langsom. Så jeg sendte den til rep. og da den kom tilbage havde den søreme fået nyt netkort. "jaja", tænkte jeg og gik ud fra biksen. Den kørte fint et stykke tid, men så blev det tid til at sende den ind igen, og da den kom tilbage havde de skiftet skærmen - hvorfor vidste jeg ikke.

Men så blev jeg forelsket i Linux efter havde haft det på min server. Efter et en månedstid blev jeg træt af det, dog lod jeg det forblive på min computer. Men jeg syntes Windows trængte til en opfrisker og jeg startede op og var klar til at geninstallere via D2D, men intet virkede - den ville ikke starte. Så jeg begav mig ud på det store Internet og fandt frem til en løsning, prøvede den, og det fungerede. Derefter slettede jeg Linux inde i Windows samt jeg genoprettede Windows MBR - for det havde jeg sørget for inden jeg installerede Linux.

Endnu engang blev jeg forelsket i Linux, og det smækkede jeg på. Efter mange måneders tro tjeneste med Linux, ca. 7-8 måneder, så ville jeg prøve Windows igen. Nu efter det er blevet mere stabilt osv. Så jeg prøvede at lave D2D igen, men det virkede ikke, og jeg tænkte "aha, det har jeg jo prøvet", så jeg fandt samme guide frem igen, og D2D startede op ligesom sidst. Men pludselig laver den blå skærm og skriver at den mangler noget. Så jeg genstartede computeren og prøvede D2D, intet svar. Jeg lod den boote videre for at se om den startede Windows op, kun sort skærm. Jeg skyndte mig at finde min Windows XP CD frem og satte den i, for at checke partitionerne. Alt, jeg mener ALT undtaget EISA-partitionen var blevet slettet.

Hvad skal jeg gøre? Jeg står med en ødelagt computer og et studie jeg ikke kan gennemføre uden en computer? Det er et krav at man har en computer.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 17:29 #1
"
Hvad skal jeg gøre? " Geninstallere via D2D - hvad er problemet??
Avatar billede 140wx2 Nybegynder
14. februar 2009 - 17:36 #2
D2D virker ikke mere.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 17:52 #3
Kendt problem der plejer at løses således - Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso brændes som bootimage se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - boot op på den bærbare med INSERT og kør "gparted" www.helgec.dk/gparted.html - højreklik på din recovery-partition -> manage flag -> sæt flueben i "boot" luk gparted -> genstart og nu starter skidtet forhåbentlig fra recovery
Avatar billede 140wx2 Nybegynder
14. februar 2009 - 19:03 #4
Når den har loadet alt på disken så viser den sort skærm, og det bliver den ved med.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 19:16 #5
Opret en partition med din XP-skive og formater med NTFS (ej hurtig) herefter afbryd installalionen og prøv aå igen med D2D
Avatar billede 140wx2 Nybegynder
14. februar 2009 - 19:19 #6
Er gjort; "Ugyldig partitionstabel".
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 19:43 #7
Så opret partitionen med gparted