Avatar billede 83Rasmus Nybegynder
14. februar 2009 - 10:54 Der er 7 kommentarer

AVR Studio @ 4

Jeg har laveet et lille program eller retter et MEGET lille program i AVR Studio @ 4 men dette er kun for at lære programmet at kende da jeg til daglig bruger Eclipse

Mit program:

#include <stdio.h>
int i;
int main (void)
{
printf("Enter you name");
scanf("%d",&i);

printf("Hej med dig");

return 0;
}

Er der måske nogen der kan fortælle mig hvor at jeg kan se outputtet for jeg kan ikke se det og jeg bliver heller ikke spurgt om at indtaste en værdi for i. Jeg får bare at vide at programmet virker...
Avatar billede oddi Nybegynder
14. februar 2009 - 12:56 #1
Jeg ved ikke hvordan AVR studio @ 4 virker, men prøv at inkludere \n i slutningen af dine printf for at flushe outputed til stdout.
Avatar billede 83Rasmus Nybegynder
14. februar 2009 - 13:59 #2
Det er ikke det.. Jeg har prøvet at tilføje "fflush(stdout)" da dette skal gøres i Eclipse men jeg får stadigvæk ikke noget output

Mit "output" er "Build succeeded with 0 Warnings..."
Avatar billede oddi Nybegynder
14. februar 2009 - 14:21 #3
Det er compileren som siger: "Build succeeded with 0 Warnings..."

AVR er det ikke en mikrokontroller? Er du sikker på at du kan køre dine programmer i "AVR studio @ 4". Bliver dine programmer ikke compileret til en Atmel mikrocontroller?
Avatar billede 83Rasmus Nybegynder
14. februar 2009 - 16:19 #4
Jeg vidst gode at det var Compileren der skev det..

Det er korrekt at det er til en Atmel micro controller (Atmel ATMEGA2650)

Men du har sikkert ret i at jeg ikke kan Compilere mit program i AVR når nu det er sådan en form for program jeg prøver med...

Det kan være jeg bliver nødt til at vente til jeg får mit print og så på det tidspunkt lave et program der kan bruges...
Avatar billede dkfire Nybegynder
07. marts 2009 - 17:55 #5
Eftersom du bygger til en Amtel, så bliver der jo heller ikke lavet nogen exe fil og hvordan havde du så tænkt dig at teksten skulle komme frem ?
En micro controller har jo ingen skærm eller keyboard tilsluttet, med mindre du bygger et program til den og laver porte til det.

Hvad din compiler giver dig er sikkert en Hex fil som du kan bruge til din Amtel, men heller ikke andet end det.
Avatar billede 83Rasmus Nybegynder
15. marts 2009 - 17:21 #6
Dette er helt korrekt men som skrevet var det mest for at lære programmet og kende..

Mit mål er dog at få lavet et program til mit board sådan at jeg kan bruge det til styring af en robot men tiden er dersvæære for småt lige nu og samtidig er jeg ved at prøve at lærer C++ men det er sgu slet ikke nemt.. :-)
Avatar billede keepy Seniormester
26. marts 2009 - 23:05 #7
AVR studio er kun til embedded programmering til en AVR uC, så der bliver ikke lavet en exe fil men derimod en hex fil der skal brændet ned i microcontrolleren.