Avatar billede grantra Nybegynder
13. februar 2009 - 22:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Billigst muligt grafikkort

Hej Eksperter!

Min lillebror har arvet mit gamle skrog af en stationær computer som han bruger til noget World of Warcraft og lidt tekstbehandling og lidt af hvert ..

Problemet er så at grafikkortet ser ud til at være stået af der kommer ihvertfald ikke noget frem på skærmen når jeg tænder den.

Uheldigvis udløb garantien for kortet for et par måneder siden og derfor ville forhandleren forståeligt nok ikke bytte den.
Han ville dog sælge mig et tilsvarende kort for 800 kr. takkede dog pænt nej da jeg syntes det var lige rigeligt for at kunne spille et 4 år gammelt spil.

Mit gamle kort var det her.
http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=130&cat2_no=136&prod_no=1143
Syntes egentlig det er utroligt at det over 2 år kun er faldet i pris med 400 kr. =/

Mit spørgsmål er nu man må da kunne finde et kort der kan spille WoW noget billigere end 800 kr. ? det er til en agp port mit gamle var x8 men aner ærlig talt ikke hvad det betyder =)

Kravene til spillet er som følger ..

Video:

    Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better
    Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

På forhånd tak og go weekend ..
Avatar billede rmk24 Nybegynder
13. februar 2009 - 23:24 #1
er nød til at vide lidt omkring hvad port der er til rådighed AGP eller hvad?
Avatar billede grantra Nybegynder
14. februar 2009 - 00:12 #2
Jep 1 stk. AGPx8 port ..
Avatar billede grantra Nybegynder
14. februar 2009 - 00:13 #3
Jep 1 stk. AGPx8 port ..
Avatar billede grantra Nybegynder
14. februar 2009 - 00:13 #4
Jep 1 stk. AGPx8 port ..
Avatar billede grantra Nybegynder
14. februar 2009 - 00:13 #5
Jep 1 stk. AGPx8 port ..
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 07:59 #6
Prøv dette har selv lige bestildt et, skulle være bedre eller lige så godt som 7600gt.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479702&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede grantra Nybegynder
14. februar 2009 - 12:44 #7
Okay tak for buddet ..
Nogen der kan finde noget endnu billigere ? Min brors budget er meget stramt
Og sry for double post mania ..
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 12:59 #8
Om dette kan klare spillet ved jeg ikke men det bliver nok noget af det billigste.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=475737&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede meterpunk Nybegynder
14. februar 2009 - 13:14 #10
Udvalget indenfor AGPX8 er desværre ikke så stort og hvis kortet skal leve op til "Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better" er der silbidor's første forslag eller http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=482921&searchArea=&Soegeord= som er lidt billigere. Silbidor's andet forslag er væsentlig langsommer end et 7600 GT.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
14. februar 2009 - 13:18 #11
Nå jeg skulle lige have en kop kaffe og fulgte ikke med men, HD3650 og 1650pro lever med sikkerhed op til "Recommended" de andre tør jeg ikke love noget om.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 13:30 #12
De to sidste jeg lagde ind, er ikke så gode,men her er det prisen der bestemmer, men når man har små penge kan man ikke få det bedste.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
14. februar 2009 - 14:20 #13
Enig..
Avatar billede grantra Nybegynder
14. februar 2009 - 14:27 #14
Mange tak for hjælpen viser ham lige den tråd her så må han selv vælge hvor meget han vil spendere ..
Men tak fordi i gad tage et par minutter ud af jeres weekend for at hjælpe her =)