Avatar billede meni Nybegynder
12. februar 2009 - 22:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort eller nye skærmdrivere

Jeg har fået en ny 19 tommer fladskærm, som skal have en opløsning på 1440x900 og det kan jeg ikke indstille til. Min tidligere 17 tommer skærm stod til 1024x768. Det betyder, at skriften er uklar og lidt fladtrykt på den nye fladskærm. Hvordan får jeg min nye fladskærm til at fungere ordentligt?

Venlig hilsen
Meni
Avatar billede komputerdk Mester
12. februar 2009 - 22:26 #1
husk at installere din nye skærm (under skærm), for hvis den ikke ved at din skærm understøtter den opløsning, kan du normalt ikke vælge den..
12. februar 2009 - 22:35 #2
Hvis dit grafikkort er 'gammelt' ka' du sansynligvis ikke vælge WideScreen formatet (1440x900). Det format var ikke 'opfundet' dengang hardware på grafikkorten blev designet.
Og det er så ligemeget hvilken driver du bruger...
12. februar 2009 - 22:38 #3
... og hvis du vil skaffe/købe et Widescreen grafikkkort (som alle ka' nu) så skal du lige være opmærksom på hvilket slot/stik du har i din PC til det...
Hvis PC'en er så 'gammel' at der kun er PCI slot/stik så vil det være praktisk umuligt at finde et PCI baseret Widescreen grafikkkort - har prøvet det ...

Sååååå - det vil jo være synd for din flotte skærm ...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. februar 2009 - 00:16 #4
Hvad grafikkort har du? I nogen tilfælde kan det lade sig gøre at få en custom resolution.

Se f.eks. http://www.nvidia.com/object/custom_resolutions.html
Avatar billede meni Nybegynder
15. februar 2009 - 13:03 #5
Tak for alle indlæggene. Jeg forsøgte med at installere nye skærmdrivere. Bagefter kunne jeg få lov til at vælge opløsningen 1440x900. Mit er nu løst.

tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Meni