Avatar billede nim9 Nybegynder
12. februar 2009 - 21:31 Der er 8 kommentarer

Hjemmeside programmør der vil være til at starte et projekt

Hej jeg ved ikke om dette er det rette sted at søge, men nu prøver jeg:)

Jeg har et par ideer til et par sider, som jeg godt kunne tænke mig at udvikle. Mit problem er blot at jeg ikke selv er skarp ud i programmering. Da jeg samtidigt er studerende har jeg ikke råd til de store udgifter, derfor håber jeg på at kunne finde en der kunne tænke sig at blive en del af et samarbejde.

Jeg forestiller mig måske en yngre person, der ikke er professionel, men som har et talent som trænger til blive udviklet gennem nogle reelle projekter.

Jeg bor selv i Aalborg, så jo tættere på des mere interesse. Men absolut ingen krav.

Ja ellers ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive, men spørg endeligt hvis der mangler noget uddybning:)

Mvh
Søren N
Avatar billede psychopixi Nybegynder
12. februar 2009 - 21:51 #1
Hej Søren,
Du kunne måske uddybe hvad dine koncepter går ud på?
Avatar billede psychopixi Nybegynder
12. februar 2009 - 23:13 #2
Som en note kan nævnes:
- Jeg har erfaring indenfor HTML, CSS, MySQL og især PHP.
- Jeg er selv studerende på Aalborg Universitet.
- Hvis projektet har substans nok, kunne jeg godt være interesseret.
Avatar billede nim9 Nybegynder
13. februar 2009 - 10:13 #3
Hej Phychopixi og andre interesserede

Ja det er klart, det er nok nemmest at beskrive projekterne ved at give et par links:

1. Link www.parkbold.dk
Dette er en side jeg selv lavede sidste år i rapidweaver, og biksede det sammen med en række løsninger jeg kunne finde på nettet. Som sådan kunne det virke fint, men kræver dog at der hele tiden er en til at vidersende information o.l. Jeg forestiller mig en løsning der er mere automatisk og hvor der evt. tilføjes nogle muligheder for at blive inviteret via SMS.

2. www.bookcrossing.com/
Dette er som du sikkert kan se en ide jeg har tyvstjålet. Ovenstående side har også enkelte danske medlemmer, men jeg forestiller mig at en dansk og ikke mindst brugervenlig grænseflade, vil være en god ide.

Jeg glemte også at komme ind på økonomien i det. Jeg regner med at vi kan finde ud af en eller anden form for overskudsdeling, hvis/når der kommer penge i kassen:)
Avatar billede psychopixi Nybegynder
13. februar 2009 - 11:09 #4
www.parkbold.dk virker ikke. jeg får HTML fejlmeddelensen "403 Forbidden".

Mht. www.bookcrossing.com ser jeg ikke det store potentiale i at stjæle en ide fra et nuværende site, med nyt layout og dansk brugerflade som eneste forandringer.
Avatar billede nim9 Nybegynder
13. februar 2009 - 14:52 #5
Nåja det jeg havde glemt, at jeg havde problemer adgangen til Parkbold.dk. Nå men så vil jeg i korte træk prøve at forklare hvad det går ud på.

Tanken er en form for portal der giver plads til spontan idræt. Jeg sammenligner det lidt med dengang jeg var dreng og vi var to der fik lyst til at spille fodbold. Så to vi vores cykler og fræste hele landsbyen rundt for at samle de drenge der havde tid og lyst til at spille fodbold.

Dette er ikke så nemt i nu hvor man er blevet ældre, hvor ens venner ikke bor tæt på og vi alle har mere travlt. Men jeg tror stadigt at der er en del af os der har lyst til at mødes til en gang uforpligtende fodbold, beachvolley eller andet sjovt. Kort sagt er min tanke at man tilmelder sig på siden, og kan derefter invitere andre medlemmer fra sin by til at mødes, og få invitationer den anden vej.

Siden er altså en form alternativ til foreningsidrætten, der tilbyder idræt indenfor nogle snævre rammer og fitnesskæder, der hovedsageligt tilbyder individuel træning.

Håber at dette var uddybende nok:)

Mht Bookcrossing, ser jeg nu masser af perpektiv i at tage et kendt koncept og udvikle, forbedre og tilpasse til et andet marked. Men sådan er vi jo så forskellige og det er fair nok:)
Avatar billede psychopixi Nybegynder
13. februar 2009 - 16:38 #6
Beklager, men de to projekter tiltaler mig ikke:)

Held og lykke med at finde programmører til projektet;D
Avatar billede kim48 Nybegynder
20. februar 2009 - 13:57 #7
Lyder som et spændende projekt. Send mig en mail på kj(snabela)kjsoft.dk så tror jeg helt sikker vi kan få sat noget igang
Avatar billede garfildkat Nybegynder
18. marts 2009 - 01:02 #8
det kunde jeg godt tinke mig at deltage i så smid en mail til mig på cultcompaq@hotmail.com