Avatar billede Singers Nybegynder
12. februar 2009 - 19:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af forum

Hejsa Experter,

Jeg står og skal bruge et nyt site, hvor den primært del skal bestå af et forum. Derudover skal der være en "about" side, en download side og en blog side (bloggen skal relatere til forum delen).

Der er flere ting listet herunder som skal være med på for siden (som skal være forumet).

Tilmelding til "nyhedsbrev"

Login box (altså skal man ikke ind på en "ny" side for at logge ind).

Mulighed for RSS tilmelding.

Mulighed for at have et lille logo som dog endnu ikke er færdigt.

Så er jeg forbandet irriteret over mange forums, hvor man ser 100 nye tråde til
at starte med for derefter at se forum topic's. Jeg vil gerne have en af to
muligheder:
1. nyeste 5 emner vises og derefter alle topic's
2. separat faneblad/side med en lang liste med "nyeste emner" og så ellers alle topic på forsiden.

Der skal være mulighed for at sætte adsense reklamer op, de skal ikke være
aktivt fra starten, men der skal ikke være noget større bøvl med det, hvis
det engang bliver nødvendigt.

Bruger struktur, så folk f.eks. får titler og/eller rettigheder efter hvor mange posts de har lavet.

Der skal også være en del fokus på søgemaskine optimering, inc. XML sitemap og de andre simple ting.

Med hensyn til design er det vigtigste for mig et ret "rent" look, forumet henvender sig til erhvervs brug og primært til højere ledelse, det behøver ikke være gråt og kedeligt, men skal bestemt ikke være skrigende gul.

Jeg er godt klar over der kan finde priser på sådan noget her i alle klasser, lige fra 500 kr. til 500.000 eller for den sags skyld mere. Jeg kigger ikke efter forum løsning udviklet fra bunden, men noget der kommer fra vbulletin, phpbb eller hvad de forskellige løsninger nu hedder. Jeg er dog på ingen måde interesseret i en 500 kr.'s ren opsætnings løsning.

Jeg har selv ikke en klap forstand på programering, men er primært på udkig efter:
Hvilken forum løsning/software.
Hvilket tidsramme
Referancer / link til tidligere arbejde
Hvilket pris i ville skyde på eller evt. antal timer + time løn, er godt klar over dette kan ændre sig meget og det er jeg fuldt inforstået med.

Jeg har allerede haft kontakt til et par stykker herinde, men har endnu ikke fundet den rette til dette stykke arbejde, så dem der er interesseret må meget gerne skrive :)

Mvh
Mads
Avatar billede Singers Nybegynder
12. februar 2009 - 19:16 #1
uden tvivl dobbelt post, sorry :/
Avatar billede bjawnie Nybegynder
12. februar 2009 - 21:04 #2
Hej Mads,

Jeg hedder Bjørn Fridal og arbejder til daglig med webudvikling.

Jeg vil gerne give dig et pris tilbud og tids estimat hvis du er interesseret. Jeg har tidligere opsat fora og jeg har et forslag et community software der kan det meste.

Jeg har nogle referencer liggende her http://www.decode.dk/references/ min email kan du finde her http://www.decode.dk/contact/

--
Venlig hilsen,
Bjørn Fridal
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 11:03 #3
Jeg vil også gerne give et bud på den opgave. Jeg vil helst oplyse mine detaljer i en mail. Du har ikke oplyst en mailadresse, så send en mail til php@sneleopard.dk, så svarer jeg tilbage med det.