Avatar billede tvhansen75 Nybegynder
11. februar 2009 - 17:05 Der er 8 kommentarer

Slukning af USB stik

Jeg har et Asrock  2Core1333DVI-2.66G bundkort.
Jeg har købt mig PC-Elspareskine som jeg skal sætte i mit USB stik men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre så USB stikket slukker når jeg slukker min PC.
Jeg har kigget i Bios men kan ikke rigtig se hvordan jeg skal gøre. Kan det evt. være noget jeg skal slå fra i Windows ? jeg kører XP pro.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2009 - 17:18 #1
det kan du sikkert ikke fordi de nye bundkort slukker ikke det hele.

løsningen er simpel
køb en afbryder (vippekontakt)/og sæt imellem pc og stikkontakt og lad være med at bruge elspareskinne.
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
11. februar 2009 - 17:24 #2
En anden god løsning, når bundkortet ikke vil slukke for de indbyggede USB-porte:

Køb et udvidelseskort og sæt det ind i din pc.

Så får du et par ekstra USB-porte samt den store fordel, at din USB-styrede spareskinne slukker sammen med din pc.

Udvidelseskortene bliver nemlig slukket sammen med din pc.

Den løsning bruger jeg selv, og den virker. :o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. februar 2009 - 18:00 #3
(Sluk computeren og tag strømstikket ud.)
Ved CPU fan og ATX stikket, er der en 3-pins sokkel med jumper. Hvis jumperen sidder på ben 2 & 3, flyt den da til ben 1 & 2 (ben 3 er hen mod CPU'en), og tænd igen, og se om det hjælper.

Ellers kan man bruge en spareskinne til TV, som ikke skal bruge USB stik for at virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:55 #4
Husk at computerens strømstik skal i seperat stik.
Wake on USB skal desuden slåes fra i BIOS.
Kan det ikke slåes fra, er løsningen at koble strømskinnen til via et USB/PS2 adapter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:56 #5
Husk at computerens strømstik skal i seperat stik.

Det vil sige strømstikket til pc må ikke komme i spareskinnen.
Avatar billede tvhansen75 Nybegynder
16. februar 2009 - 13:03 #6
Har sat strømskinne rigtigt op ( Pc´ens strømstik sidder seperat ). jeg har en anden PC hvor det virker fint og har tjekket stiket det er fordi USB stikket ikke slukker. Jeg vil gå hjem og kigge på jumper opsætningen og se om det kan løse det.
Avatar billede tvhansen75 Nybegynder
18. februar 2009 - 14:29 #7
Hvordan afgiver jeg nu de point jeg har sat på ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2009 - 15:29 #8
Du beder om svar hvis div. kommentarer har hjulpet/fortjener point, eller svarer selv og accepterer eget svar.

Da du jo ikke rigtigt har fået løst problemet, syntes jeg du selv skal lave svar og acceptere eget svar :)