Avatar billede genvej Nybegynder
10. februar 2009 - 23:24 Der er 3 kommentarer

højreklik på fil=mulighed for at åbne mit program

Hej.

Jeg har brug for at kunne højreklikke på en fil/bibliotek hvorefter jeg får menuen frem (som sædvanligt) med open, cut, copy osv. Jeg har dog også brug for at have mit eget program i denne menu.

Funktionaliteten jeg ønsker er at kunne højreklikke på en fil og så i menuen vælge mit program "sendTheFileToBackup". Hvis du har tips til hvordan jeg afleverer filen som reference til min applikation må du gerne give et tip. Ville gerne google mit spørgsmål men jeg har svært ved at formulere det :-/

Jeg er ligeglad om det er vb/java/c# kode
Avatar billede t-bee Novice
11. februar 2009 - 00:55 #1
Jeg går ud fra det er i windows du skal bruge det? Du kan få exploreren til at køre dit program som højrekliks genvej, ved at tilføje en entry i registreringsdatabasen, f.eks tror jeg du kan gøre noget a la det her.
Opret stien:
HKEY_CLASSES_ROOT->*->Shell->Send file to backup->Command
og under command oprette en ny strengværdi, der kunne se sådan ud:
Navn: (standard)
Type: REG _SZ
Data: "c:\placering\sendTheFileToBackup.exe "%1"

Har ikke prøvet det, men det er et rimeligt gæt:)
Avatar billede t-bee Novice
06. april 2009 - 11:59 #2
Lykkedes det?
Avatar billede t-bee Novice
16. september 2010 - 09:04 #3
Gik det?