Avatar billede fskov Nybegynder
10. februar 2009 - 22:33 Der er 4 kommentarer

For mange programmer på min Lenovo?!!

Jeg har købt en Lenovo 3000 N200, som jeg sgu syntes der kører for langsomt, taget i betragtning at det er en ny maskine. Jeg har en mistanke om at det er pga de mange programmer fra Lenovo,som der lå på computeren fra starten, der sløver computeren.

kan der være noget om snakken og hvis ja, hvad gør jeg ved det?

Takker
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 22:45 #1
Afinstaller dem, eller misforstod jeg dit spørgsmål?
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
10. februar 2009 - 22:49 #2
Ja.. Du kan sagtens have ret :)

Mange computere bliver i dag leveret med en masse forekellige programmer. Nogle ubrugelige; andre nyttige. Mit råd er derfor at du bør gå listen over programmer igennem (evt. prøve dem af) og derefter sortere dem fra, du VED du ikke får brug for..

Jeg fjerner personligt som standard alle former for prøveversioner til at starte med.. Hvis du får brug for dem er det næsten altid muligt at finde dem på nettet alligevel :)
Avatar billede stagedk Nybegynder
10. februar 2009 - 22:53 #3
Du kan skam gøre mange ting.

1: Clean dit skrivebord.
- Din computer tager længere tid om at starte op ved for mange genveje, mapper etc.

2: Tjek msconfig.
- Åben start - kør og skriv msconfig. gå ind i startup og tjek
om der er nogle programmer som er unøvendige i at starte op.

3: Tjek dine processer.
- Åben WTM (Windows Task Manager). Tryk CTRL-ALT-DEL og tryk på
Processes eller Processer. tjek evt hvor meget mem usage de forskellige progammer bruger. jo højere jo mere memory bruger din computer og har sværere ved at trække ting.

4: Uninstall / Afinstaller ubrugelige/ programmer du aldrig bruger.
- Gå ind i kontrolpanelet og i Tilføj/Fjern Programmer.
find programmer du ikke finder nyttige, afinstaller dem :).

håber det var svar nok :)
Avatar billede fskov Nybegynder
11. februar 2009 - 21:23 #4
Selvfølgelig kan jeg bare afinstallere de programmer jeg ikke finder nyttige...jeg ved bare ikke hvad alle de, på forhånden inatallerede programmer gør godt for, og aner derfor ikke hvad der sker når jeg smider dem ud. Men på det område må jeg jo prøve mig frem, og finde programmerne igen på nettet, hvis jeg får brug for dem.

Men tak for budene.....