Avatar billede du3n Nybegynder
09. februar 2009 - 22:31 Der er 3 kommentarer

ThinkPad Lenovo, Ethernet Netværk virker ikke...

Hej Eksperter.

Jeg har en ThinkPad Lenovo R61 773511G. Jeg har fornyligt geninstalleret computeren og har i den forbindelse installeret Windows XP. Problemet er nu at computeren ikke længere lader til at have kontakt til noget af den hardware som den består af. Mit originale problem var at jeg ikke kunne bruge internet med kabel. Det lader kun til at være det trådløse internet der virker og jeg har ikke trådløst internet så det hjælper mig ikke det store. Jeg har checket kablet og både den grønne og gule diode lyser der hvor man stiger internetstikket i computeren. Inde i netværksforbindelser finder jeg kun den trådeløse forbindelse. Jeg er nu kommet frem til at problemet ligger i at computeren ikke kan finde mit Ethernet netværkskort.

Først prøvede jeg at installere driver fra Lenovo's hjemmeside, men uden nogen ændring.
Når jeg går ind på "Denne computer -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndtering" viser det sig at problemet er større end jeg umiddlebart troede. Der er i alt 14 enheder (herunder også mit lydkort) som er markeret med et gult spørgsmålstegn under "andre enheder".

Ud over at have prøvet drivere til ethernet netværkskortet har jeg også prøvet at installeret en BIOS fra Lenovo's hjemmeside hvilket heller ikke hjalp noget.

Hvis jeg ikke får internettet til at virke er denne udemærkerede computer mere eller mindre ubruglig for mig. Jeg beder nu jer eksperter om hjælp.

På forhånd tak!
Avatar billede poha66 Nybegynder
14. februar 2009 - 09:53 #1
de fleste Lenovo'er kan re-etableres vha. F11 fordi der ligger et install -image på disken. Her ligger også alle de nøvendige drivere til net,skærm mv. Har du prøvet det ?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:47 #2
1 step.
Forsøg med alle ethernet drivere fra følgende side. (Broadcom og intel)
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-67856#networking
2 Step
Når netværket virker igen bruger du system update fra nedenstående link til at installere resten af driverne

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=TVSU-UPDATE
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 21:48 #3
husk når du har hentet en pakke fra ibm så pakker den kun pakke en ud og ligger den i C:\drivers\xyz