Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 21:02 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse filter til Nikon D40

Er der nogle som ved hvor jeg kan købe et beskyttelse filter til Nikon D40 objektiv. ?
Jeg ved ikke hvordan man ser størrelsen, men det er det her :
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=35207
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. februar 2009 - 21:10 #1
På fronten af dit objektiv skuller der gerne stå f.eks. Ø55. Det er diameteren. Det er den som du bruger når du køber filtre.

Jeg kigger tit på www.danskdatasalg.dk, www.photoshop.dk eller www.ebay.co.uk for at se efter billige smådimser.
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 21:28 #2
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 21:33 #3
JA.. Ø 52 :D
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 21:41 #4
>lars_pcworld: Ja du burde jo vide det, selvom det er nikon. :)

Hvor i landet er du fra?
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 21:50 #5
lars_pcworld: Øhh nu er jeg ikke med.. Jeg er fra Lolland :D
Jeg har lige købet mit første spejlrefleks kamera, om jeg burde jo vide det.. hmm
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 21:55 #6
Sorry jeg trode det var mig som skulle vide det :D
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 22:08 #7
Ok, men lars er fotonørd ovre på pcworld. :) Derfor min kommentar. Og så er han mest til Canon. :b
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 22:18 #8
hæ hæ jeg er til: "mest for pengene", når det ikke skal bruges professionelt.. :D
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 22:24 #9
Ja der kan jeg så ikke være med. Tror det er omvendt. :)
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 22:50 #10
Hvilken firmware er der i dit kamera?
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 22:57 #11
v 1.11
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 23:02 #12
Ok, så er du jo opdateret.

Det her er den nærmeste autoriserede Nikon-forhandler: J.P.FOTO /V.JENS PEDERSEN
KLOWER JEPSENS EFTF.
VESTERGADE 13
MARIBO
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 23:05 #13
Har du styr på software til overførsel og visning af billederne på din PC?
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 23:09 #14
Når du regner nok med at det går i stykker, eller at jeg bruger det til at slå med :D
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 23:11 #15
Ja jeg har styr på den side af det.. det kan alle vist klare.. i med USBen og så \denne computer\drev\
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 23:12 #16
Næh, men manglede du ikke et filter til dit objektiv? Et Nikon går ikke i stykker, men det kan jo med lidt ihærdig fotograferen blive slidt, eller trænge til en rensning. :)
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 23:15 #18
Jo, det er et filter til at skrue på kameraet, ikke til PSP eller Adobe :D
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 23:17 #19
Jamen tak for dine links, men jeg har det bedst med select/copy/paste :D
Avatar billede justrace Novice
09. februar 2009 - 23:20 #20
Jo da, regnede jeg også med. Mener gevind-størrelsen er ligegyldig hvis det havde været til noget software. :D
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 23:25 #21
Ja ik..

Men bortset fra det, så er jeg tilfreds med mit D40 og som nybegynder så er det lige noget som jeg kan bruge.. :D
Avatar billede sjh Nybegynder
09. februar 2009 - 23:36 #22
Sorry lars_pcworld, jeg havde ikke set at jeg kunne accepter dig. (Man skal lige vende sig til det nye design her på eksperten)

Mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. februar 2009 - 10:32 #23
Holdt lige lidt fri fra Eksperten. Tak for point, og ja diameteren er 52 mm så :-)

Jeg startede også i det små: Canon PowerShot A40 -> EOS 350D -> EOS 30D -> 1D Mark III & alt for mange objektiver i en stadigt større rygsæk :-)

Et par tips til når du skal passe på kameraet: http://www.pcworld.dk/art/10297
Avatar billede sjh Nybegynder
10. februar 2009 - 14:29 #24
lars_pcworld: Tak for de gode råd. :-)

Nu du ved så meget om Canon, så kan du måske sige mig om du har set det her før:
http://vbhansen.dk/d40/ixusiis.jpg

Det ligner rust, men det kan ikke komme af. og nu virker det ikke mere efter at ha taget
billeder af nogle ram-klodser som sad i en bærbar, der kommer bare nogle farvet linjer,
men ingen problemer med at vise menu/billede i display.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. februar 2009 - 10:19 #25
Nej har desværre aldrig set det før - syret. Som om det er blevet angrebet af en svamp.