Avatar billede M1992 Nybegynder
07. februar 2009 - 13:00 Der er 4 kommentarer

Problemer med ekstern harddisk

Jeg har lige fået en ny ekstern harddisk, min første. En Wetern Digital My passport essential 500gb. Så jeg er ikke så god til alt det der. Men altså jeg har fået et problem, da jeg fik den hjem startede jeg med at sætte den til i min mac, med mac OS 10,5. Jeg gemte ingenting på den, så satte jeg den så til min Windows XP (Service pack 3), men den ville ikke vise mig harddisken. Så tjekkede jeg den så i Computeradministrationen, hvor den stod som "GPT-beskyttelsespartition". Jeg har ingen idé om hvordan jeg får den ændret til at kunne bruge den, eller hvad GPT-beskyt... betyder? Er der nogen der kan hjælpe mig???
Avatar billede Jensen DK Novice
07. februar 2009 - 14:07 #1
I Computeradministrationen, diskhåndtering, kan du ikke bare højreklikke på din harddisk og vælge formater?
Avatar billede M1992 Nybegynder
07. februar 2009 - 14:35 #2
Desværre nej. Det hele når jeg højreklikker er gråtonet, undtagen hjælp.
Avatar billede speedpii Nybegynder
29. september 2009 - 17:59 #3
hej mester.. fandt du svaret på dit problem med din gpt-beskyttelsespartition? og fandt du ud af hvordan man omformaterede den.. har nemlig en har harddisk med nøjagtig samme problem.. :)
Avatar billede M1992 Nybegynder
30. september 2009 - 00:00 #4
Fandt desværre aldrig en løsning... Mac har et problem med nogle harddiske. Et støt på problemet med en hel del harddiske. Men jeg fik en anden harddisk... Grunden til at jeg tror det ikke virker er fordi at det er formateret i forhold til windows, og det er ikke altid mac er så glad for det. Derfor kan jeg nu ha min nuværende harddisk i 2 partioner hvor den ene er formateret til mac og den anden til Windows... Hvis dette skal gøres skal man først formatere og partionere på en vista-computer (det er vigtigt at det er vista, da xp ikke kan), og derefter at formatere den ene partion på mac. Det er det jeg gjorde og det eneste jeg har fået til at virke.