Avatar billede Johnso Nybegynder
06. februar 2009 - 22:40 Der er 5 kommentarer

Hjælp, jeg er i vildrede!

Jeg har lige fået erklæret min bærbar for "død" og jeg skal derfor ud og finde en ny.
Jeg har nu haft 2 computere på prøve men det er begge blevet returneret pga. for meget støj fra blæseren.
Jeg har begge gange sagt til ekspedienterne at det vigtigste for mig er, at coputeren er lydsvag da det eneste jeg egentligt bruger den til er, at surfe og det er meget vigtigt for mig at den ikke larmer.
Begge gange er jeg kommet hjem med noget der larmer så meget at det overdøver fjernsynet. De sagde i butikken (Expert) at der ikke er noget der hedder lyssvage bærbar computere, men kan det virkelig passe? Min den gamle sagde næsten ingenting!
Min oprindelige computer som jeg var meget glad for var en Toshiba PSM71E-014
1. Nye computer var en ASUS BÆRBAR PC X59SR-AP0CS
2. Nye computer var en HP BÆRBAR PC PAVILION DV5-1040EO

Ekspedienten sagde begge gange at det var lydsvage computere, det er jeg bestemt ikke enig i!

Er den nogen der kan hjælpe mig med at finde en computer der larmer så lidt som min den gamle?
Jeg er meget frustreret, har absolut ikke forstand på it og føler ikke jeg kan stole på det expert ekspedienterne siger! Og før i råder mig til at købe computer et andet sted, må jeg hellere sige at jeg er bundet til Expert pga. forsikringen.
Desværre...

Alt hjælp modtages med kyshånd!
Hilsen Malene
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. februar 2009 - 22:46 #1
Hvis du kun bruger den til at surfe med har du så overvejet en at de nye subnotes, f.eks. Asus eee, Dell mini eller tilsvarende. Jeg mener ikke at de larmer meget og de er superbærbare
Avatar billede Johnso Nybegynder
06. februar 2009 - 22:51 #2
Har jeg overvejet, men synes de er for små. Vil gerne kunne sidde ved et ordentlig tastatur og en skærm.
Men tak for den gode idé:-)
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
06. februar 2009 - 23:02 #3
Måske skulle du overveje en Bærbar med Solid-state drive (SSD). http://www.comon.dk/news/forste.ssd.med.1.terabyte_39277.html

De er faktisk til at købe for menneskepenge.

Desuden skal du se på, hvilket grafikkort, der anvendes.
Mange af de nye bærbare er udstyret med helt unødvendigt larmende grafikdel.

Et godt bud ville være noget i stil med denne:
http://www.toshiba.co.jp/about/press/2007_06/pr0501.htm
da du jo har været glad for Toshiba.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
06. februar 2009 - 23:03 #4
Måske skulle du overveje en Bærbar med Solid-state drive (SSD). http://www.comon.dk/news/forste.ssd.med.1.terabyte_39277.html

De er faktisk til at købe for menneskepenge.

Desuden skal du se på, hvilket grafikkort, der anvendes.
Mange af de nye bærbare er udstyret med helt unødvendigt larmende grafikdel.

Et godt bud ville være noget i stil med denne:
http://www.toshiba.co.jp/about/press/2007_06/pr0501.htm
da du jo har været glad for Toshiba.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. februar 2009 - 23:28 #5
Uden at være helt sikker, så kan man sikkert købe en docking station til en subnote. Så kan man sidde med et fuldt tastatur og en stor skærm ved bordet og stadig have en smart lille bærbar at tage med rundt