Avatar billede netzer10 Nybegynder
06. februar 2009 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Windows XP uden CD

Hejsa,
Min pc kører meget langsomt og jeg ved ikke hvad fejlen er. Derfor tænker jeg, at det kan hjælpe hvis jeg formaterer pc'en.

Det er en 1.5 GHz der kører med Windows XP. Jeg har desværre ikke længere min windows cd (smidt væk), men jeg kan stadig se min product key.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvorledes jeg får min pc formateret og dermed får den til at arbejde hurtigere?

På forhånd tak

Mvh. Netzer10
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2009 - 14:41 #1
Uden CD bliver det svært med mindre der er en recovery partion på din maskine.

Ellers må du ud og købe XP (man kan ringe til MS og sige at skiven er blevet væk) eller skifte til et styrresystem der er gratis (Linux)
Avatar billede tosa Nybegynder
06. februar 2009 - 15:40 #2
Hvis du formaterer harddisken vil du jo også derved slette din windows-installation.

Hvis jeg var dig ville jeg iøvrigt først og fremmest checke for spy/add-ware (eller anden form for malware) på computeren. Det kan sagtens være den slags der sløver computeren.

du kan finde diverse free-/shareware programmer til at checke og fjerne disse ting.
Avatar billede Carpreni Nybegynder
06. februar 2009 - 19:16 #3
Hent programmerne ccleaner + Eusing Free. De er gratis og kan findes ved at søge dem i google. Brug dem til at scanne din computer for fejl i bl.a. registreringsdatabasen. Dette ryder godt op. Gå derefter til siden spywarefri.dk og kør deres online scanner som finder hvis der er spyware og andet "godt" på din computer som sløver den ned. Skulle dette ikke hjælpe er der nok ingen vej uden om en formatering.Hvis du har produkt key fra din xp kan du bruge en hvilken somhelst XP cd du låner af en ven. Dette er IKKE ulovligt. Blot du bruger din originale Key. Går ud fra at du har et opdateret antivirus program på computeren. Hvis ikke så hent fx. Avast free som er blandt markedets bedste gratis programmer. Husk at afinstallere et evt gammelt antivirus program først under tilføj/fjern programmer i kontrolpanel. Så slipper du for eventuelle problemer med konflikt mellem 2 virus-programmer. Håber du kan bruge disse råd. Med venlig hilsen Carpreni
Avatar billede netzer10 Nybegynder
07. februar 2009 - 09:30 #4
Mange tusinde tak for hjælpen. Jeg vil prøve ovennævnte fremgangsmåde og hvis dette ikke hjælper må det bliver formatering. IGEN - mange tak
Avatar billede Carpreni Nybegynder
07. februar 2009 - 09:33 #5
Det var så lidt. Håber det lykkes. :-). Med venlig hilsen Carpreni