Avatar billede kausing Nybegynder
06. februar 2009 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omvendt routning ?

Jeg har en synology nasserver som kører noget backup til en anden synology nasserver. Først blev de stillet op på mit LAN og der kørte backupen som planlagt (192.168.1.12 til 192.168.1.11).
Der efter blev den ene nasserver flyttet til en anden lokation, så backupen skal hen over WAN (192.168.1.12 til 62.xxx.xxx.xxx). Den nasserver der står på mit LAN kan ikke finde 62.xxx.xxx.xxx adressen, så backupen fejler.
Jeg tror det har noget med opsætning af routeren (linksys wrt54gc) at gøre. Skal jeg evt. stadig lade 192.168.1.12  backeup til 192.168.1.11 og sætte routeren til route alt hvad der kommer til 192.168.1.11 videre til 62.xxx.xxx.xxx. Eller skal det gøres på en anden måde.
Jeg kan godt lave ssh og weblogin på nasserveren som står på 62.xxx.xxx.xxx. Så jeg tror at opsætningen er ok i den ende.
Avatar billede sameaim Nybegynder
06. februar 2009 - 11:09 #1
Alt efter hvilken enhed der starter overførslen, skal der i den modsattes ende (Lyder til at være 62.xxx.xxx.xxx), hvis der befinder sig en router/firewall, sættes portforwarding op samt trafik til/fra de benyttede porte skal tillades.
Er dette gjort for andre porte end dem, ssh og weblogin benytter?

En måde at tjekke at dette er gjort, er at telnette til 62.xxx.xxx.xxx på den, eller en af de, benyttede porte.
(fx "telnet 62.xxx.xxx.xxx 80" i en terminal/kommando-prompt)
Avatar billede kausing Nybegynder
06. februar 2009 - 11:30 #2
Jeg har fundet ud af backup måske også bruger port 873. Jeg troede kun backupen brugte port 22. Så måske problemet skyldes dette. Vender tilbage når det er testet
Avatar billede kausing Nybegynder
06. februar 2009 - 18:27 #3
Det var port 873 der skulle aktiveres i den anden. Her med et svar til sameaim
Avatar billede kausing Nybegynder
06. februar 2009 - 18:29 #4
Nå det er vist sameaim der skal skrive et svar. Jeg lærer det nok :-)
Avatar billede sameaim Nybegynder
06. februar 2009 - 18:38 #5
:)