Avatar billede Puffo Nybegynder
05. februar 2009 - 17:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C# Fjern noget af en string?

Hej...Mit problem er at jeg har en string som indeholder en str til en fil.. f.eks. "C:\Programmer\Min mappe\Mitprogram.exe"
jeg vil gerne ha gjordt sådan at den fjerne "mitprogram.exe" fra stien så der kun står "C:\Programmer\Min mappe"
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2009 - 18:06 #1
I dette specifikke tilfaelde boer du kigge paa Path klassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2009 - 18:07 #2
Generelt kunne du bruge String IndexOf og Substring metoderne.
Avatar billede Puffo Nybegynder
05. februar 2009 - 18:19 #3
Den kender jeg ikke...kan du give mig et eksempel? Det skal kunne virke lige meget hvor mange mapper filen er..for det er forskælligt hver gang
Avatar billede Puffo Nybegynder
05. februar 2009 - 19:05 #5
Det der...fatter jeg bare ingen ting af...er lidt ny til c# men jeg kan se at i eksemplet ved han hvilken mappe hans fil lægger i, det gør jeg ikke det vælge brugern selv. :S
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2009 - 19:33 #6
Efter at brugeren har valgt et filnavn kommer det paa en eller anden maade over i en variabel af typen string.

Hvis den variabel hedder s saa bruger duÆ

Path.GetDirectoryName(s)
Avatar billede Puffo Nybegynder
05. februar 2009 - 20:02 #7
Det var da godt nok simpelt :D men det virker, mange tak...smidder du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2009 - 20:16 #8
kommer her