Avatar billede vszulc1 Nybegynder
05. februar 2009 - 17:54 Der er 9 kommentarer

Computer fryser fuldstændigt

Hej,

Jeg har en computer med 2000 mhz AMD X2 processor, Nvidia 7600 grafikkort, og 2 Western Digital Caviar harddiske i RAID1 konfiguration (Den hurtige RAID). Kan finde øvrig hardware info frem, hvis det skulle være nødvendigt.

Mit problem er, at computeren fryser fuldstændigt efter ca 15 min. brug (Har dog ikke timet det fuldstændigt), og dette sker HVER gang den er tændt. Skærmbilledet består, men kan ikke flytte musen, tastatur virker ikke, ligesom ctrl-alt-delete heller ikke virker.

Troede først at det var et problem med Windows Vista, men har opgraderet den til en Windows 7 beta version, og problemet består.

Hvad kan jeg gøre?
Jeg går ud fra, at der er tale om en hardware-fejl?
Avatar billede warg Nybegynder
05. februar 2009 - 18:32 #1
Kan det skyldes overophedning?
det lyder ihvertfald som overophedning.
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2009 - 20:55 #2
Avatar billede Carpreni Nybegynder
06. februar 2009 - 19:38 #3
Tilslutter mig warg. Lyder som varmeproblemer. Prøv at rense blæser + køler som sidder på processoren. Har det med at samle frygtelig meget støv som gør, at processoren ikke kan slippe af med varnen. Dette kan nemt medføre at computeren "låser" og at skærmbilledet "fryser"
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2009 - 19:46 #4
Carpreni - hvad tror de udføres i linket !
Avatar billede Carpreni Nybegynder
06. februar 2009 - 20:49 #5
Til Haverslev..... Beklager da meget at jeg har overset dit nok så udmærke link. Det vigtigste er vel at vi får hjulpet denne mand .... ikk så meget hvem der kommer med guldkornene. Men ja, helt korrekt at de link er meget beskrivende. Håber meget du bliver belønnet med point hvis det er det DU går efter.
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2009 - 20:53 #6
Næ, jeg ønsker bare at folk vil kigge tråden igennem og ikke skrive det samme som der er skrevet og lagt i f.eks link - det forvirre blot endnu mere.
Ang svar, så var det vist dig der skrev svar først :)
Avatar billede Carpreni Nybegynder
06. februar 2009 - 21:08 #7
Til Haverslev. Kan kun give dig ret..... Men rimelig nemt at komme til at spole forbi dit indlæg da det kun har 2 ord ud over linket. Men nok om det. Håber at problemet er blevet løst for vszulc1.
Avatar billede vszulc1 Nybegynder
10. februar 2009 - 01:03 #8
Desværre kan jeg af en eller anden grund ikke belønne warg med point for det rigtige svar, Eksperten.dk lader mig kun acceptere Carpreni og Haderslevs svar.
Problemet viste sig at være overophedning!

Jeg glemte helt, at man fra min computers BIOS automatisk kan overklokke hele systemet. Det valgte jeg i sin tid at gøre med 15%, og det viste sig altså at være for meget for min lille blæser...

Tak allesammen!
Avatar billede warg Nybegynder
27. april 2009 - 18:00 #9
Det gør ikke noget at jeg ikke fik point, bare det hjalp nogen :)