Avatar billede puskin Nybegynder
04. februar 2009 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af program på mini-PC

Jeg har en Acer mini-pc (Windows XP). Jeg vil gerne installere et program fra en cd-rom, men der er intet cd-rom drev på sådan en mini-pc. Jeg har forsøgt med usb-pen og også via min hoved-computer (Vista) over mit hjemmenetværk, men intet lykkes. Er der nogen, der kan give et tip om hvordan jeg gør uden at skulle anskaffe et separat cd-rom drev?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 09:49 #1
Du kan prøve at følge guiden her: http://www.pcworld.dk/art/10365

Hjælper det?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
04. februar 2009 - 11:29 #2
Daemon Tools er svaret...

Hent den på din hovedcomputer, og på din mini-pc

På din hovedcomputer bruger du programmet til at lave en ISO af den CD du vil benytte.
Overfør ISO filen til mini-pc'en, og brug Daemon Tools til at loade CD'en med

Daemon Tools kan hentes fra: http://www.daemon-tools.cc
Avatar billede puskin Nybegynder
04. februar 2009 - 15:24 #3
Jeg har hentet programmet. Hvordan laver jeg en ISO???
Avatar billede puskin Nybegynder
04. februar 2009 - 15:32 #4
Og iøvrigt kan jeg ikke starte Daemon tools på min Vista-PC - der er program m.v., men der sker intet når jeg vil åbne???
Avatar billede puskin Nybegynder
05. februar 2009 - 15:53 #5
Jeg har nu prøvet i 2 dage, men den menu, der kommer frem, når jeg har downloadet Magic disc starter med:
Virtuel CD/DVD-rom og IKKE med Make ISO from CD/DVD-rom, som der står i beskrivelsen i PCWorld. Hvad gør jeg så????
Avatar billede puskin Nybegynder
07. februar 2009 - 11:49 #6
Tak for hjælpen - det lykkedes til sidst.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. februar 2009 - 12:09 #7
puskin  >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)