Avatar billede djdenta Nybegynder
04. februar 2009 - 00:25 Der er 3 kommentarer

WD ekstern harddisc

Hey
Har købt en ekstern harddisc fra WD på 160GB,og har lagt alle de vigtige informationer hen på den ved hjælp af programmet der følger med harddiscen.
Nu er det så sådan at jeg gerne vil boote min comp, og så hente alle informationer tilbage på computeren fra harddiscen, er der nogen der ved hvordan man gør det?
Som jeg forstår programmet så kan jeg synkronisere, men er det så at det er ekstern harddisc der opdaterer fra comp eller comp der opdatere fra ekstern harddisc?
Avatar billede SRT10RAM Nybegynder
04. februar 2009 - 00:43 #1
Sådan synkroniseres filer, som er gemt på en flytbar disk, ved hjælp af Rejsetaske
Indsæt en flytbar disk i diskdrevet på den stationære computer.
Åbn Rejsetaske, og kopier derefter de relevante filer til Rejsetaske.
Træk rejsetasken til disken.
Filerne i Rejsetaske kopieres til disken.

Fjern disken fra den stationære computer, og indsæt den i diskdrevet på den bærbare computer.
Åbn Rejsetaske fra disken, og arbejd med filerne. Når du er klar til at synkronisere filerne, skal du fjerne disken fra den bærbare computer og indsætte den i et diskdrev på den stationære computer.
Åbn Rejsetaske fra disken, og benyt derefter en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil opdatere alle filer, skal du klikke på Opdater alt i menuen Rejsetaske.
Hvis du kun vil opdatere nogle af filerne, skal du markere filerne og derefter klikke på Opdater markeringen i menuen Rejsetaske.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. februar 2009 - 07:41 #2
Synkronisering foregår typisk sådan at den nyeste fil kopieres over den ældre fil. Har du således ændret på en fil på din pc så er den nyere end den på harddisken.

Men har du f.eks. haft harddisken tilsluttet en anden pc eller kopieret nye filer til den et andet sted fra...så er det FRA harddisken som kopieres.

Er det det som du mener?

Typisk bruger jeg selv SyncToy fra Microsoft fordi det gør opsætningen af synkronisering nem og forståelig.
Avatar billede djdenta Nybegynder
04. februar 2009 - 16:53 #3
lars:
bare for at være sikker, så er du sikker på det?

Vil bare ikke så gerne slette billeder og dokumenter.

PS. Der er nogle gode billeder imellem