Avatar billede mfp18 Nybegynder
03. februar 2009 - 18:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente IE8

Hej er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan indstalere IE8 på ene pc den køre XP med SP3 den køre fint på min bærebare som køre med Vista SP1
Avatar billede trixdata Nybegynder
03. februar 2009 - 21:53 #1
Du er sikker på du henter den rigtige version. MS har en som er til XP og en til Vista. Altså en til hver OS.
Avatar billede mfp18 Nybegynder
03. februar 2009 - 22:10 #2
Ja det ved jeg godt men det er den rigtige jeg har prøvet og hente den kommer også et styk vej og siger så til sidst at den ikke blev indstaleret og kommer så med en fejl raport som jeg har prøvet og slå op på MS men det gir ikke nget og jeg har osse prøvet og køre den uden antivirus program det hjælper heller ikke
Avatar billede bartolomos Nybegynder
03. februar 2009 - 22:20 #3
Ved ikke om du har prøvet det, men prøv at hente den fra dette link og installere den når den er hentet hjem.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=821025FE-9ADF-487E-B58C-561B7C8C25DB&displaylang=en
Avatar billede mfp18 Nybegynder
03. februar 2009 - 22:52 #4
Heller ikke det lykkes får denne fejl raport

Article ID: 949220 - Last Review: January 29, 2009 - Revision: 8.0
Error message when you try to install Windows Internet Explorer 8 RC1: "Internet Explorer 8 could not be installed"
View products that this article applies to.
Important This article contains information that shows you how to help lower security settings or how to turn off security features on a computer. You can make these changes to work around a specific problem. Before you make these changes, we recommend that you evaluate the risks that are associated with implementing this workaround in your particular environment. If you implement this workaround, take any appropriate additional steps to help protect the computer.
Before you get started
When Windows Internet Explorer 8 Release Candidate 1 (RC1) is not installed successfully, an icon is added to your desktop. This icon is not a shortcut to Internet Explorer 8 RC1. Instead, it is a shortcut to this Microsoft Knowledge Base article about how to troubleshoot Internet Explorer 8 RC1 installation problems. If Internet Explorer 8 RC1 is not installed, you can review the information in this article to help you troubleshoot the setup problem.

To determine whether Internet Explorer 8 RC1 is installed, click Help, and then click About Internet Explorer. The About Internet Explorer dialog box displays the version number of Internet Explorer that is currently installed on your computer. If Internet Explorer 8 RC1 is successfully installed, and you no longer need this troubleshooting information, you may want to delete this shortcut from your desktop.

    * To delete the shortcut to this article from your desktop, right-click the shortcut, and then click Delete.
    * To visit your home page now without restarting Internet Explorer, press ALT+HOME.
    * To automatically open your home page when you start Internet Explorer, use the Internet Explorer icon on the Start menu, or use the Internet Explorer icon on your desktop. If you do not have an Internet Explorer icon on your desktop, you can drag the Internet Explorer icon from the Start menu to your desktop.
Avatar billede mfp18 Nybegynder
04. februar 2009 - 17:55 #5
Jeg spøger igen er der ikke nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede trixdata Nybegynder
16. februar 2009 - 09:22 #6
Hmmmm....Kan det være noget med sprog? Er dit OS Eng eller Dan? Husk at hente den sprog ver. som passer til dit OS.
Avatar billede mfp18 Nybegynder
16. februar 2009 - 09:58 #7
Jeg har ikke så meget tjek på alt det der fagudtryk
så jeg ved ikke hvad du mener med OS trixdata men det er dansk XP
Pro der ligger på den kan det være fordi at Ie8 kun kan køre
med SP2 syntes jeg at have læst håber du kan hjælpe da jeg bedre
kan lide at bruge IE8 den er hurtigere end IE7 for mig i hvert
fald
Avatar billede trixdata Nybegynder
16. februar 2009 - 12:43 #8
Jeg vil altid foreslå at man opdatere sit system med de nyeste service pack som Microsoft har frigivet.

Prøv at ligge service pack 3 på og derefter IE 8.0
Avatar billede mfp18 Nybegynder
16. februar 2009 - 13:49 #9
Hej trixdata det er osse sådan jeg har gjort men intet lykkes
Jeg har osse prøvet lægge IE8 på min datters bærebare pc
som osse køre XP og jeg havde enda formateret den inden jeg gjore
det og opdateret den efter alle kundstens regler men den kommer med den samme fejl som min Så Hva skal jeg gøre
Avatar billede trixdata Nybegynder
17. februar 2009 - 10:53 #10
Uden jeg skal vade i det, men din XP er den aktiveret? Altså fuldt fungerende?
Avatar billede mfp18 Nybegynder
17. februar 2009 - 11:17 #11
hej trixdata den er aktiveret og fuldt fungerende jeg håber du eller andre kan hjælpe mig for jeg ville meget gerne have IE8
op og køre på min XP maskine
Avatar billede trixdata Nybegynder
17. februar 2009 - 13:28 #12
Jeg har et forslag. Du kunne prøve at installere Microsoft Virtual PC på din XP og kigge på denne link:

http://www.microsoft.com/Downloads/details.aspx?FamilyID=21eabb90-958f-4b64-b5f1-73d0a413c8ef&displaylang=en

Her kan du finde en virtual fil som indeholder XP med SP 3 og IE 8.0. Den kunne prøve at teste og se om det vil virke.

Du kører ikke et eller andet Firewall/antivirus som måske kunne være et problem. Hvis Ja, så kunne du jo' prøve at disable dette i mens du installere IE 8.0.
Avatar billede trixdata Nybegynder
17. februar 2009 - 13:34 #13
Måske er der noget at hente her:

http://support.microsoft.com/kb/948564/en-us
Avatar billede mfp18 Nybegynder
17. februar 2009 - 15:56 #14
Hej trixdata

Jeg har lige ringet og snakket med en Supporter hos Microsoft
den færdige IE8 kommer nok indenfor 14 dage de skal på kursus
i aften i og kunne give suport på IE8 han sagde at de ville ikke skulle på kursus nu hvis ikke den var lige op over muligvis
er den her i denne uge
Avatar billede cbedb Mester
24. april 2009 - 11:13 #15
Ved ikke om dette også gælder ver.8

Når man installere Internet Explorer 7 og den i slutningen af installationen kommer med følgende fejl " Installationen kunne ikke fuldføres" og om man vil have
et hjælpe link til "Fejlfinding i internet Explorer" på skrivebordet.
Men denne fejl skyldes, at der er ikke nok tilladelse (rettighed) for den pågældende bruger.
Det kan ændres på følgende måde.
Klik på knappen START, klik på KØR
Indtast i feltet: regedit
Klik OK
Lav først hele skærmen maksimeret.
Klik på + udfor mappen HKEY_CLASSES_ROOT
Scroll nedaf og find mappen  Interface    (næsten ½ ned af siden)
klik på + ud for mappen interface
Scroll nedaf og find de mapper der begynder med 34A
Find mappen { 34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D }
Højre klik på mappen og vælg tilladelser
Markere brugerne, en af gangen og sæt flueben i FULD KONTROL og LÆSNING
HUSK at trykke Anvend hver gang du har sat flueben ved hver bruger
Til sidst trykker ud OK  - luk siderne.
Genstarte Computeren og geninstallere IE7 igen via f.eks Windows update eller direkte her: