Avatar billede klenow Nybegynder
03. februar 2009 - 15:45 Der er 5 kommentarer

Sikker fjernelse af hardware

Et spørgsmål som vil være godt at få svar på :-)

Jer har en ekstern HD som jeg bruger til backup på min WinXP PC. Men ofte når den skal lukkes ned med (sikker fjernelse af hardware) er beskeden: Ikke muligt at fjerne enheden da den muligvis bruges af et andet program.

Jeg kar kigget i joblisten om hvad mon der er gang i , men er ikke blevet klogere.

Hilsen >.Now.<
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 15:49 #1
Windows er jo et kompliceret system. Noget vil du kunne se i joblisten andet registreres andre steder f.eks. i registreringsdatabasen, ligesom der findes dynamiske registreringer som opbevares i hukommelse.

Ofte sker det du nævner hvis du f.eks har åbnet en fil med en applikation f.eks. word eller outlook og selvmo den pågældende fil er lukket ned er applikationen stadig kørende. Dette betyder at forbindelsen stadig er registreret (i registreringsdatabasen eeler dynamisk i hukommelsen) Hvis du lukker applikationen ned vil registreringen også lukkes ned (for det meste)

Enkente gange (mest med tredieparts applikationer) skal du genstarte, men det sker heldigvis ikke ret tit
Avatar billede klenow Nybegynder
03. februar 2009 - 16:01 #2
bufferzone:

Tak for svar. Typisk er det når jeg sletter data og tilføjer nye på den eksterne. Uden at aktiveret en applikation.
Men: Pogrammet "Erase" bruger jeg ofte til, efterfølgende at slette i papirkurven - kan det være der "hunden" ligger begravet?
Avatar billede poha66 Nybegynder
03. februar 2009 - 17:01 #3
det kan betyde noget, hvis du stadig har explorer'en åben på den eksterne HD
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 17:33 #4
Det kan det sagtens, alle fil operationer betyder jo en eller anden registreret forbindelse til filen og ofte er det bare referencer der flyttes, hvilket betyder at filen fysisk stadig ligger samme sted indtil den endelige afbrydelse sker.

Din papirkurv er jo "aktiv" da den er placeret på desktoppen
Avatar billede klenow Nybegynder
03. februar 2009 - 19:17 #5
Jeg siger tak for svarene :-)

Hilsen >.Now.<