Avatar billede poco Nybegynder
03. februar 2009 - 14:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med import af utf-8 formatteret tekst

Jeg har på forskellig vis forsøgt at importere en stor mængde XML-data via et SOAP-kald til min mySQL-database. Data i SOAP-kaldet er UTF-8-formatteret, og indeholder danske specialtegn.

Når jeg importerer til databasen, kan jeg ikke få den til at æde karaktererne korrekt. Tegnet ø bliver til ø osv.

Det jeg har forsøgt er, at lave alverdens kombinationer af at formatere HTML-siden, jeg trækker data på som utf-8 mod en utf-8 database, iso 8859-1 mod en latin1 database og varianter heraf... desværre uden held.

Er der nogen der ved, om det er muligt at formattere feedet inden det proppes i databasen, eller gør jeg noget andet forkert?
Avatar billede weeelo Nybegynder
05. februar 2009 - 22:21 #1
Hvordan "propper" du det ind i databasen?
Avatar billede poco Nybegynder
09. februar 2009 - 11:51 #2
Løst
Avatar billede anderssk Nybegynder
18. februar 2009 - 20:34 #3
hvordan?
Avatar billede poco Nybegynder
19. februar 2009 - 14:57 #4
Jeg har "snydt" en smule. Data i tabellen viser forkerte tegn, men det lever jeg med, da jeg kan styre hvordan de leveres, når jeg trækker dem ud igen:

Tabellen i databasen: utf8_general_ci

Charset på siden: utf_8

Importen fra xml-feedet: uformateret - leveres i utf8

Dette var den eneste måde jeg kunne løse det på...