Avatar billede anitar Nybegynder
01. februar 2009 - 19:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hp bærbar med svagt lys i skærmen ?

Hejsa - min søn har en bærbar (HP Pavillion zv5000) hvor der pludselig ikke længere er lys i skærmen. Man kan dog svagt skimte baggrunden. Han siger det opstod en dag han sad og spillede Counter Strike og at han ikke umiddelbart har trykket på nogle knapper.
Jeg har forsøgt alt - tror jeg :o) - Jeg har forsøgt at skrue op for lysstyrken vha FN knappen - været i indstillinger for skærmen mm - det er nemlig sådan at sætter man en ekstern skærm til pc'en er der ingen problemer (hvilket udelukker grafikkortet ) På HP's hjemmeside anbefaler de at man tager RAM ud og sætter i igen (reset) - dette er også forsøgt uden held. Nogle som kan hjælpe ????
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2009 - 20:26 #1
Tyder mest på et defekt inverter print, eller backlight som sidder i skærmen
Det kan laves/udskiftes i din lokale computerbiks, pris ca. 1000 - 1500 kr.
Avatar billede h-dj Nybegynder
01. februar 2009 - 23:15 #2
puha.. det er noget møg når det sker... til rep med den...
Avatar billede zetrograde Nybegynder
03. februar 2009 - 15:26 #3
99% sikkert at det er inverter boardet der er defekt.
Har set det ofte og jeg har siddet med rep, af HP laptops over en periode på 7 år.

Men du kan trøste dig med at det er sjældent det sker, trods alt :D
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2009 - 15:36 #4
zetrograde > hvorfor lægger du svar på noget der er skrevet ?
Avatar billede zetrograde Nybegynder
03. februar 2009 - 15:49 #5
Der var ikke noget accepteret svar, så for at give Anitar en yderligere bekræftelse på hvad fejlen med stor sandsynlighed er, valgte jeg at give dig ret i dit svar - kan jeg ikke se noget problem i.
Avatar billede anitar Nybegynder
03. februar 2009 - 16:34 #6
Tusind tak for svarene.
HP har svaret følgende (de var bare lidt langsomme)

Jeg vil foreslå dig at lave noget kaldet en Power Cycle på computeren.
Dette kan gøres på følgende måde:
1. Tag batteri og lader ud af maskinen.
2. Tryk på tænd og sluk knappen.
3. Hold den inde i ca. 60 sekunder.
4. Tilslut laderen.

Hvis ikke dette har nogen påvirkning på problemet, vil skærmen være defekt.

Og det hjalp IKKE - så skærmen er nu nok defekt - ÆV.

TAK for hurtig svar fra jer alle.
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2009 - 16:52 #7
anitar > ja er sikker på at den er defekt i inverter
Husk at lukke spørgsmålet ved at acceptere svar :)

zetrograde > når man lægger et svar på det der er lagt som en kommentar fra anden bruger, så må det betegnes som point rytteri
Avatar billede anitar Nybegynder
03. februar 2009 - 16:55 #8
TAK og ja - brugte bare lige 10 min på at finde ud af at lukke svaret og kunne kun lukke ved din kommentar :o)