Avatar billede nicebabe Nybegynder
31. januar 2009 - 15:07 Der er 12 kommentarer

Problem med at slette: Heur/HTML Malware"

Hej eksperten,

mit antivirus program "AntiVir" meddeler hver gang jeg starter internet explore "The heuristic detected a suspicious file... Contains Heur/HTML. Malware".
jeg har både klikket på "deny access" og "move to quarantine" men intet hjælper. Meddelsen bliver ved med at dukke op.
Har i nogle gode råd til, hvordan jeg kan fjerne "Heur/HTML. Malware"?

På forhånd tak!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. januar 2009 - 15:11 #1
Prøv at slette dine tempfiler i IE.

Får du et navn på filen?
Avatar billede nicebabe Nybegynder
31. januar 2009 - 15:45 #2
tak for dit svar.
jeg har prøvet at slette alle tempfiler, div. cookies etc. men desværre har det ikke hjulpet.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. januar 2009 - 15:46 #3
Hvilken side er det du får advarslen på? Må være din startside
Avatar billede nicebabe Nybegynder
31. januar 2009 - 16:00 #4
Ja det er kun startsiden at jeg får advarsel på, men når jeg f.eks. angiver en anden internetadr. så kommer advarslet ikke.
(www.tv2.dk er min startside)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. januar 2009 - 16:25 #5
Nu har jeg scannet scriptsene på siden med to programmer, som ikke finder noget galt, så Avira tager nok fejl. Næste gang du går der ind, så prøv at vælge karantæne som det første, og se om du kan filen der ind. Der fra kan du så uploade den her http://analysis.avira.com/samples/index.php

Så plejer det at blive rettet rimeligt hurtigt, og du får personligt svar.
Avatar billede nicebabe Nybegynder
31. januar 2009 - 16:39 #6
jeg har valgt karantæne for advarslen, men når jeg sætter min computer til at søge efter filen kan den ikke finde den. I antivir kan jeg se filen i karantæne men jeg kan ikke "gemme" den på pc'en (?)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. januar 2009 - 16:58 #7
Avira`s karantænemappe hedder infected. Der burde kunne du uploade den fra
Avatar billede nicebabe Nybegynder
31. januar 2009 - 17:12 #8
tak, jeg har fundet filerne. Vender tilbage når jeg har fået svar fra Antivir-Kundeservice  :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. januar 2009 - 17:18 #9
Ok
Avatar billede nicebabe Nybegynder
03. februar 2009 - 16:07 #10
hej igen,
jeg har fået svar fra både tv2 og antivir kundeservice.
De meddeler at det ikke nogen farlig fil. Antivir opfatter www.tv2.dk som værende en "mystisk handling", da jeg oft er på hjemmesiden.

Vil du oprette et svar? Det har hjulpet at skrive til Antivir. Der dukker ikke advarsler op mere om malware.

Mvh
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. februar 2009 - 16:34 #11
Godt de fik rettet det så hurtigt. Plejer de nu også at gøre ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. februar 2009 - 16:34 #12
Flot nyt design her :)