Avatar billede pade2204 Nybegynder
31. januar 2009 - 02:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NAS server (Synology 207+) og FTP

Hej eksperter

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke få mit backup program til at smide sine backups op på my DS 207+.

Mit backupprogram (Genie Backup Manager Professional ) skulle efter sigende være rigtig sat op, da jeg har testet med en anden ftp, hvor den godt vil uploade, så fejlen må ligge i indstillingerne på NAS'en.

Jeg har lagt alle former for rettigheder ind via webinterfacet, samt tjekket at alle infos er 100% korrekte.

Jeg kan ikke fange FTP folderen på NAS'en, hverken ved intern eller eksterne ip'er.

Når jeg tester i programmet, sier den fint nok "connected succesfully, men når den skal smide filer op, sker der intet.

HJÆLP, er virkelig desperat for en løsning - evt en anden måde automatisk at få smidt sin backup af pc'en op på serveren (skal både kunne lade sig gøre intern og ekstern.

Håber der er en venlig sjæl...

TAK
Avatar billede pade2204 Nybegynder
31. januar 2009 - 02:53 #1
det skal siges at jeg sagtens kan uploade via eks. CuteFTP
Avatar billede justrace Novice
31. januar 2009 - 10:01 #2
Jamen bruger backup programmet ftp?
Avatar billede pade2204 Nybegynder
31. januar 2009 - 13:49 #3
backup programmet bruger blandt andet ftp - NAS og PCen der skal tages backup af, er ikke på samme netværk
Avatar billede der_kommandant Praktikant
31. januar 2009 - 15:17 #4
->pade2204
Jeg bruger selv programmet Acronis til Backup, og her har jeg ingen problemer i at uploade til min DS207 via FTP. På mit backup er der beskrevet følgende i manualen, som jeg efterfølgende har sat op:
"an FTP-server must allow passive mode for file transfers. Data recovery directly from
FTP-server requires the archive to consist of files no more than 2GB in size. It is
recommended that you change the source computer firewall settings to open ports 20
and 21 for both TCP and UDP protocols and disable the Routing and Remote Access
Windows service."
Avatar billede pade2204 Nybegynder
31. januar 2009 - 17:54 #5
ok, ja for jeg har ikke rørt ved de passive porte (åbnet for dem)

Du mener jeg skal åbne for de passive porte i routeren ?

Og port 20-21 ?

Kan du mere specifikt fortælle hvad du har gjort - det er jo engelsk det der :-)
Avatar billede pade2204 Nybegynder
31. januar 2009 - 21:46 #6
Nu har jeg på min router lavet følgende:

Port range forwarding:
20-21 both til_server_ip
55536-55663 til_server_ip

Port forwaring:
20-21 both til_server_ip port "20og21"

Stadig fejl i Genie Backup programmet - det kan være Acronis er et bedre backup program - har ingen anelse... men hvor mon mit problem ligger ?

"disable the Routing and Remote Access Windows service" - er jeg ikke helt klar over hvad er...
Avatar billede pade2204 Nybegynder
01. februar 2009 - 02:51 #7
til: der_kommandant

Hvilken Acronis bruger du ?  home 2009 ?

Jeg har prøvet lidt med en Trial, men er det muligt at få den til IKKE at uploade dens egen komprimeret filtype.

Jeg kunne bare godt tænke mig den lagde alle filer over som de ligger på computeren...

Et side spørgsmål, håber det går
Avatar billede pade2204 Nybegynder
24. maj 2009 - 21:31 #8
luk