Avatar billede sorenzoo Juniormester
28. januar 2009 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tælleværker i C5 4.0 SP0

Hvordan fungerer det tælleværk i C5. Har nogle konti der står som tælleværk "T1001," og i bunden "T1001+" hvor den tæller fint sammen. Så har jeg nogle årets resultat hvor der bare står T1 og T1+T2 ikke noget med plus eller komma, men de er også tomme og de skulle jo gerne være udfyldt, men hvad ligger ligesom til grund for de numre.??
Avatar billede blacks Mester
28. januar 2009 - 10:24 #1
Og du har værdien T1 og T2 stående på div. finanskontis som skal sammenlægges til årests resultat?
Avatar billede rew Nybegynder
28. januar 2009 - 10:25 #2
Et tælleværk er en alternativ sammentælling af forskellige konti.
Man angiver et tælleværk på de konti man vil have talt sammen og derefter opretter
man en tælleværkskonto hvor man beder den sammentælle de tælleværk man har oprettet.
Er det til at forstå ?
Avatar billede rew Nybegynder
28. januar 2009 - 10:26 #3
kør evt. en efterberegn perioder for at få opdateret dine tælleværk
Avatar billede sorenzoo Juniormester
28. januar 2009 - 10:32 #4
Nej, har nemlig ikke T1 og T2 stående på nogen konti, derfor undrede det mig også hvorfor den skulle tælle det sammen til årets resultat, men kunne godt være der var noget med at T1 og T2 var noget system værk som altid gav årets resultat m.m.
Avatar billede blacks Mester
28. januar 2009 - 10:45 #5
T1 og T2 er mener jeg var en del af demo finanskonto planen i en ældre version, men det kan jo også være at hvis du har benyttet en standard kontoplan at der har været denne fejl opsætning.
Avatar billede skovinfo Nybegynder
07. februar 2009 - 22:58 #6
T1, T2, T1001 er valgfrie navne. Der kunne f.eks. også stå
Omsætning
DB1
DB2

De finanskonti hvor der f.eks. står DB1 på, vil blive talt sammen i tælleværket DB1.

Tælleværker er særdeles anvendelige når man har brug for at tælle kontoplanens konti sammen på en anden måde end lige i fortløbende nummerorden.
Hilsen
Kim
Avatar billede skovinfo Nybegynder
07. februar 2009 - 23:01 #7
glemte lige at skrive at nogle firmaer kører finanskonti f.eks. pr. profitcenter, spredt ud over kontoplanen, og her er det genialt at benytte tælleværker.

T1, T2, T1001 er valgfrie navne. Der kunne f.eks. også stå
Omsætning
DB1
DB2

De finanskonti hvor der f.eks. står DB1 på, vil blive talt sammen i tælleværket DB1.

Tælleværker er særdeles anvendelige når man har brug for at tælle kontoplanens konti sammen på en anden måde end lige i fortløbende nummerorden.
Hilsen
Kim