Avatar billede phospheer Nybegynder
27. januar 2009 - 15:53 Der er 5 kommentarer

Kan ikke gemme .txt fil

Hejsa!
Jeg har netop installeret spillet FIFA Manager 09 på min PC, mit OS er vista.
Jeg prøvede så at åbne en .txt fil i mappen til spillet og ændre i den, men når jeg gør det kan jeg ikke gemme filen igen. Windows kommer med en besked om, at
"Filen <filnavn> kan ikke oprettes. Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt"...

Men det er jo en fil der allerede er oprettet, jeg forsøger bare at gemme en ændring i filen. Den vil bare ikke gemme oven i. Og når jeg så manuelt prøver at finde fil-placeringen, siger den bare præcis det samme.
Jeg har prøvet at tjekke om den er skrivebeskyttet, hvilket den ikke er. Men hele spil-mappen var skrivebeskyttet. Det har jeg så slået fra, uden held...

Alle andre .txt filer virker helt fint, der er kun problemer med dem i spil-mappen.
Hvad søren skal man så gøre? Håber i kan hjælpe.. På forhånd tak!
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. januar 2009 - 21:49 #1
Kan være, at det er fordi du har installeret på dit brugerlogon. Du har ikke alle administratorrettigheder i Vista, selv om man tror det. Der eksisterer en "super administrator", som skal aktiveres, hvis man skal udføre handlinger, som kræver fuld administratorrettighed på maskinen.

Prøv at køre denne kommando fra \Start/Kør:

Net user administrator /active:yes
Dette gøres naturligvis før forsøget på div. handlinger.

Hilsen
Ptj_11
Avatar billede phospheer Nybegynder
28. januar 2009 - 00:41 #2
Okay, dejligt OS det vista :) Anede jeg ikke, men nu du siger det, så er der egentlig mange situationer, hvor man ikke lige har tilladelse til noget. Jeg har ikke før tænkt over det, men det er da meget rigtigt.

Jeg prøvede at finde 'kør' i startmenuen, men ku ik umiddelbart se den. Så søgte jeg efter den, og forsøgte så at køre kommandoen 'Net user administrator /active:yes'. Eneste følge er at der meget kort dukker en mindre sort skærm op... Man kan ik nå at se hvad der er på den. Og .txt filen kan stadig ikke gemmes :(
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. januar 2009 - 19:51 #3
Nu har jeg ikke selv en maskine med Vista installeret, men jeg mener, at du skal højreklikke på processlinien, vælge egenskaber, og her kan du under tilpasning eller noget tilsvarende, sætte flueben ved de forskellige ting(menuer) du vil have vist i din startmenu.
Hvis du kører en dosrelateret kommando inde fra windows, så vil du kun se, hvad du omtaler som et kort glimt af en sort skærm, så du er nødt til at starte med at køre kommandoen "CMD" uden anførselstegn. Dette giver en dos/kommandoprompt - boks.
I denne boks kan du skrive kommandoen, og derefter se, hvad der kommer ud af kommandoen.
Når dette er sagt, så skal det altså også kunne lade sig gøre fra "Kør"-linien
Men prøv det nu, og se hvad der kommer ud af det, så kan vi tage den derfra.

/ptj_11
Avatar billede phospheer Nybegynder
29. januar 2009 - 10:34 #4
Fandt en anden vej ind... Jeg prøvede at højreklikke på selve den fil jeg ikke kunne ændre. Der kunne jeg komme ind i noget sikkerhed for filen, og derved slå til at jeg kan ændre i den... Kunne ikke rigtigt få det andet til at fungere, men nu virker det da :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. januar 2009 - 23:52 #5
Så er alt godt.

/ptj_11