Avatar billede nardus Nybegynder
27. januar 2009 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Probler med NAS

Hejsa,

Jeg har Vista Home Premium installeret på en af mine maskiner, og jeg kan ikke tilgå min netværksharddisk fra denne.

Netværksharddisken er en Longshine LCS-8210, hvor der er monteret en harddisk i. Når jeg forsøger at åbne harddisken via Stifinder, får jeg følgende fejl:

----
\\I-Drive er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangsstilladelse.

Der opstod en fejl i et RPC
----

Der er ingen problemer med at tilgå harddisken fra Windows XP eller Ubuntu.

Nogle idéer?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 16:13 #1
det er dine rettigheder i vista der driller.

du skal nok slå UAC fra i kontrolpanel og blive superadministrator

http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268

m.v.h
Avatar billede nardus Nybegynder
27. januar 2009 - 16:42 #2
Det løste desværre ikke problemet.
Avatar billede verakso Nybegynder
02. februar 2009 - 12:40 #3
Tjek lige om NAS og Vista er i samme arbjejdsgruppe/workgroup, og tjek derefter om den bruger du benytter på Vista, er oprette på din NAS.
Vista er en smule mere restriktiv hvad angår brugerrettigheder end eks. XP.
Så derfor vil noget der bare virkede på XP ikke fungere på Vista
Avatar billede nardus Nybegynder
02. februar 2009 - 12:56 #4
De er i samme arbejdsgruppe, så det er ikke her, problemet ligger.

Jeg har forsøgt at oprette en bruger på NAS'en med fuldstændig samme brugernavn, som I Vista. Desværre uden held. Får stadig samme fejlmeddelelse.
Avatar billede k_lindholm Novice
18. august 2010 - 13:09 #5
Lukker.

Problemet kunne desværre ikke løses, da det viste sig at NAS-enheden og Windows Vista overhovedet ikke kunne arbejde sammen (efter lang tids kontakt til deres support).
Avatar billede nardus Nybegynder
18. august 2010 - 13:13 #6
Skulle være lukket med denne profil i stedet.